O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Catering Naturalnie – wrażenia po miesiącu testowania

Catering Naturalnie – wrażenia po miesiącu testowania

Jeśli śledzicie mnie na Instagramie, pewnie zauważyliście, że od jakiegoś czasu rozluźniam swój napięty grafik pudełkami od Naturalnie – Catering Personalny. Są takie dni w moim kalendarzu, że nie wiem jak się nazywam, 8 godzin w biurze, następnie biegnę do domu wyprowadzić psa, potem odpalam komputer i robię kolejne zlecenia. Mogłabym z czegoś zrezygnować, ale nie chcę tego robić, bo wszystkie moje współprace dają mi ogromną dawkę satysfakcji. Z odsieczą przybył catering personalny. Byłam dosyć sceptycznie nastawiona do tego, żeby jeść to co mi ktoś każe, ale tutaj to nie Ty masz się dopasować do twórczości kucharza tylko kucharz do Twojego gustu. Jeśli czegoś nie lubisz, masz uczulenie lub unikasz jakiś produktów z uwagi na inne czynniki, to ten catering na pewno weźmie to pod uwagę. Catering Naturalnie wprawdzie jedną dużą wadę, ale o tym na koniec.

Catering Naturalnie | Śniadanie | Owsianka jogurtowa z jabłkiem i cynamonem [Catering Naturalnie] / obrus, kubek i łyżeczka – a Tab /

Idea Naturalnie

Lubię marki, które nie powstają przez przypadek, ale są odpowiedzią na potrzeby, które naturalnie wykreował rynek.  Jeśli czytaliście mój wpis o wadach i zaletach cateringu, to pewnie zauważyliście, że nie byłam w 100% przekonana do tego typu rozwiązania głównie z uwagi na niezbyt ambitne dania, jakie zawierały moje pudełka. Wiecie, takie typowe „jedzenie na (stereotypowej) diecie” – bez smaku i bez pomysłu. Topowy przykład to jogurt naturalny z gotową granolą albo o zgrozo granulowanym błonnikiem i garścią winogron. Wait, coś takiego to ja sobie mogę kupić w każdym osiedlowym sklepie. W Naturalnie tego nie doświadczysz. Każdy posiłek jest przygotowany przez kucharza. Chleb domowego wypieku, kanapkowe pasty, puddingi, różnorodne smoothie i zupy – wszystko wymagały nakładów pracy ekipy. To nie smutny twarożek posypany ziołami prowansalskimi i nie suche brokuły z grillowaną piersią kurczaka. To kreatywne dania na restauracyjnym poziomie zapakowane do pudełka i przywiezione pod same drzwi. Priorytetowym założeniem marki jest przygotowywanie posiłków z jak najbardziej naturalnych produktów. Co ważne klasyczna dieta Naturalnie nie jest sfiksowana. Znajdziecie tutaj śmietankę, niewielkie ilości masła, pszenicę. Można zatem wyznając zasadę „jem wszystko” dostać zbilansowaną dietą pełną zachcianek i składników odżywczych.


Konsultacje z dietetykiem

Catering Naturalnie oferuje możliwość rozmowy z dietetykiem.  Jeśli zatem nie wiemy jaki zestaw wybrać możemy poprosić o spotkanie ze specjalistą, który pod przeprowadzeniu wywiadu zaproponuje najlepsze rozwiązanie. Podczas rozmowy są zbierane informacje antropometryczne oraz wywiad dotyczący stanu zdrowia oraz preferencji.

Catering Naturalnie | Drugie Śniadanie | Krem z buraka z pomarańczą i tymiankiem / szklany bidon – home&you /

Możliwości wyboru i dopasowania do indywidualnych potrzeb

Poza szerokim spektrum kalorycznym w Naturalnie możemy wybrać kilka opcji cateringu:

  • NATURALNIE (klasyczna, zbilansowana dieta bez żadnych wykluczeń)
  • Naturalnie AKTYWNA (przeznaczona dla osób zapracowanych i aktywnych fizycznie)
  • Naturalnie SMUKŁA (typowa dieta odchudzająca – może być połączona z dietą bezglutenową, wegetariańską, bez laktozy lub dietą indywidualnie dobraną)
  • Naturalnie BEZ MIĘSA (dieta wykluczająca mięso, ryby i owoce morza)
  • Naturalnie VEGE + RYBA (dieta wegetariańska wzbogacona o ryby i owoce morza)
  • Naturalnie BEZ GLUTENU (niecertyfikowana dieta bezglutenowa – nie nadaje się dla osób chorych na celiakię, ale dla kogoś z nietolerancją glutenu, kiedy śladowe ilości tego białka nie szkodzą – jak najbardziej)
  • Naturalnie BEZ LAKTOZY (dieta wykluczająca nabiał zawierający laktozę – nie jest to dieta bezmleczna, ale ze sporym ograniczeniem nabiału na rzecz różnorodnych mlek roślinnych)
  • Naturalnie W FORMIE (dieta przeznaczona dla osób bardzo aktywnych fizycznie, trenujących siłowo, którzy chcą wzmocnić mięśnie i mieć sporo energii na treningach)

W związku z tym, że mamy do czynienia z cateringiem personalnym możemy połączyć założenia kilku diet np wybierając dietę wegetariańską bezglutenową, albo vege + ryba z dodatkowym wykluczeniem laktozy. Gosia, która pracuje w biurze Naturalnie sprosta każdemu wyzwaniu!

Kaszotto z dynią, jarmużem i pieczonym indykiem
Catering Naturalnie | Obiad | Kaszotto z dynią, jarmużem i pieczonym indykiem / filiżanka – a Tab /

Przykładowe dania jakie otrzymałam w swoich pudełkach przez ostatnie tygodnie

Śniadania

  • jajka faszerowane guacamole lub rybą
  • jajka w sosie jogurtowym
  • różnorodne jaglanki i owsianki  w tym genialna jogurtowo-orzechowa
  • omlety z warzywami
  • frittaty z przeróżnymi dodatkami
  • pasty kanapkowe z ryb, strączków lub jajek
  • naleśniki z farszem
  • wegański paprykarz
  • wytrawne placuszki kukurydziane
  • szakszuka z fasolą

Drugie śniadanie

Zamiennie zupy i koktajle owocowe lub owocowo-warzywne

Obiady

  • kurczak w sosie słodko-kwaśnym
  • stek z tuńczyka z azjatyckim makaronem ryżowym i fasolką
  • pulpety wołowe w sosie pomidorowym
  • dorsz z salsą z selera naciowego
  • curry z ciecierzycy i szpinaku
  • halibut w sosie śliwkowym
  • kotlety z łososia i kaszy jaglanej z sałatką
  • szakalaka z dorszem
  • roladki z kurczaka ze szpinakiem
  • wołowina w sosie waniliowym z zielonym pieprzem
  • sandacz z warzywami
  • kurczak z jarmużem i dynią
  • udko kurczaka z pieczonymi ziemniakami
  • pieczony łosoś z groszkiem
  • makaron z ricottą i miętą

W każdym zestawie obiadowym znajduje się źródło węglowodanów. Nie ma nudy, bo są zarówno wysokowęglowodanowe warzywa, kasze (gryczana, jaglana, kuskus), makarony azjatyckie, bezglutenowe i klasyczne, ryż brązowy, jaśminowy i basmati oraz komosa ryżowa.

Podwieczorki

Podwieczorek to moje ulubione danie! Zawsze słodko, zawsze zdrowo, zawsze rozkosznie i smakowicie!

  • różnorodne koktajle (w dni kiedy na drugie śniadanie serwowali zupę)
  • puddingi z tapioki – najgenialniejszy czekoladowy i waniliowy z matchą
  • puddingi chia z jagodami, mango i melonem
  • domowy kisiel z wiśni lub truskawek
  • tarta rustykalna z wiśniami
  • wegański makowiec (sztos!)
  • creme brulee z kaszy jaglanej (sztos!)
  • wegańskie rafaello
  • budynie jaglane
  • owocowe szaszłyki
  • pieczone jabłka z masłem orzechowym i żurawiną
Catering Naturalnie | Podwieczorek |Pudding chia z mango

Kolacje

  • kaszotto z jarmużem
  • sałatka z komosy ryżowej z ananasem lub buraczkiem
  • wegańskie pasztety z ciecierzycy lub soczewicy (cudownie doprawione!)
  • sałatki z krewetkami, szparagami, jajkiem, kaczką <3
  • sałatka śledziowa
  • kasza jaglana z koperkiem i krewetkami
  • krucha tarta z porem
  • tabbouleh z komosy ryżowej
  • gołąbki z farszem grzybowym
  • azjatyckie tofu z młodą kapustą
  • pulpeciki z kalafiora w pomidorach
  • faszerowany bakłażan z soczewicą i jogurtem greckim

Jak widać jedzonko urozmaicone, ciekawe i 3 klasy wyżej niż kabanosy z brie na liściu lodowej sałaty. Podczas tych 4 tygodni większość rzeczy mi smakowała. Oczywiście zdarzało się kilka razy, że kucharz nie trafił w mój gust, ale zazwyczaj trafiał w sedno. Co ważne, wyszłam poza swoją strefę znanych przepisów i doznałam ogromnej ilości inspiracji. Na pewno nie chciałabym być na takim cateringu non stop, bo za bardzo lubię gotować, ale zamawianie jedzenia do domu w dni kiedy siedzę w biurze wydaje mi się zbawienne. Z korzyścią dla moich skołatanych nadmiarem pracy nerwów i ilości czasu na odpoczynek z moim P. Będę próbowała odtwarzać niektóre dania na blogu. Będziecie oczarowani! <3

Jeśli chodzi o kaloryczność, to brałam 1600 kcal, ale tylko dlatego, że miałam świadomość tego iż zjem coś ponadto. Dla mnie dieta pudełkowa nie miała stanowić metody na odchudzanie tylko odciążyć mój grafik i dać mi trochę oddechu od garów przy których stoję robiąc zlecenia dla klientów. Testowałam co tydzień różne rodzaje diety – najpierw klasyczną, później wegetariańską z dodatkiem ryb i owoców morza, następnie bezlaktozową i bezglutenową. Najlepiej wypada vege + ryba. Ta opcja moim zdaniem jest absolutnie najlepsza, chociaż wołowina też była niezwykle smaczna.

Catering Naturalnie | Kolacja | Kasza jaglana z pulpecikami z kalafiora w sosie pomidorowym

Catering Naturalnie – zalety

  • różnorodne, często drogie produkty (krewetki, różnorodne ryby, tapioka, chia, matcha, komosa ryżowa, acai, jagody goji, kaczka)
  • przepisy z kuchni różnych stron świata
  • niebanalne smaki i dobrze dobrane przyprawy (dużo kolendry, kminu, różnorodnych ziół)
  • wysoka jakość produktów
  • cudowny design – minimalizm na czerpanym papierze
  • dostawa pod same drzwi 7 dni w tygodniu (świeże posiłki nawet w niedzielę)
  • możliwość dopasowania diety do własnych potrzeb – personalizacja diety
  • możliwość zamówienia np. 3 posiłków zamiast 5
  • butelka wody mineralnej w zestawie

Catering Naturalnie – wady

  • są tylko w Trójmieście (duża wada dla czytelników z innych miast, którzy już chcieli zamawiać pudełka!)
  • nie jest to najtańszy catering na rynku (ale cena jest zdecydowanie adekwatna do jakości)

Więcej o Naturalnie możecie przeczytać na ich stronie internetowej www.CateringNaturalnie.pl.

Catering Naturalnie

 

Zapisz

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×