O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 8 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i moich przemyśleń o życiu. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL MEDIA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
BreastFit, czyli o dwunastu takich, którzy rozebrali się, aby chronić nasze piersi

BreastFit, czyli o dwunastu takich, którzy rozebrali się, aby chronić nasze piersi

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa.” należy do tych kontrowersyjnych, rzucających się w oczy. Od razu przykuła moją uwagę i zyskała wielu zwolenników oraz ambasadorów. Kampania zwraca uwagę nagością, ale tak naprawdę jej cel jest zupełnie inny – ma wdrożyć męską część związku w tematykę profilaktyki raka piersi, naucza badania i pokazuje jak ważne jest wsparcie dla kobiety, którą ta choroba dotyka. Zresztą poczytajcie i zobaczcie sami. Na początek rozmowa z Kubą Popławskim – koordynatorem akcji BreastFit!

BreastFit - fot. Jan Górczak
BreastFit – fot. Jan Górczak

Wywiad z koordynatorem kampanii Breastfit

Viola: Skąd pomysł na tak kontrowersyjny sposób promowania zdrowia kobiet? Czy nagość mężczyzn miała tylko przykuć pierwszą uwagę, czy jest w tym jeszcze jedno dno? 

Kuba: Promujemy wysiłek i odwagę, czyli podstawowe wyzwania z którymi musi zmierzyć się mężczyzna, kiedy bliska mu kobieta zachoruje. Zdrowy styl życia, regularność i konsekwencja czyli profilaktyka.
Te wszystkie elementy mają symbolizować nasze zdjęcia, mamy nadzieje że kalendarz będzie o tym przypominał i inspirował mężczyzn do działania.
Viola: Modele na sesji prezentują się naprawdę dobrze. trudno ich posądzać o jakiekolwiek kompleksy! Mamy tu jednak do czynienia z zupełną nagością. Trudno było namówić szczęśliwą dwunastkę do zdjęcia wszystkich ubrań czy szczytny cel oraz pewność swojego ciała zupełnie pozbawiły Panów wątpliwości? 
Kuba: Zdjęcia prezentują wysoki poziom, panowie są przedstawiani niczym rzeźby, ich sylwetki mają wzbudzać szacunek. Wszyscy wiedzieli o tym od początku i nam zaufali. Panowie nie są modelami i mają kompleksy jak każdy, tym bardziej należą im się brawa za odwagę. Cieszę się że z takim poświęceniem podeszli do tematu i oczywiście charytatywnie, a to świadczy o ich charakterach.
Viola: Mamy kalendarz, który za pomocą naprawdę dobrze wyglądających męskich ciał naturalnie przyciąga uwagę kobiet i stronę internetową, która ma na celu uświadamianie Panów w aspekcie badania piersi partnerki i wspierania ich w przypadku wykrytej choroby. Czy kalendarz rzeczywiście skierowany jest tylko do Pań czy kupują go także Panowie? Chciałabym znaleźć wspólny mianownik dla tych dwóch stron działań w obrębie akcji BreastFit..
Kuba: Statystyki które regularnie sprawdzamy mówią, ze ok 40% osób zainteresowanych i odwiedzających stronę fundacji to mężczyźni. To pokazuje, że kampania ma wielki sens i panowie realnie szukają wiedzy na temat wsparcia kobiety. Kalendarz jest symbolem i ma przekierować uwagę na kompanię BreastFit. Pani Anna Kupiecka prezes fundacji OnkoCafe, wraz z zespołem włożyła olbrzymi wysiłek w przygotowanie merytoryki. Na stronie www.breastfit.onkocafe.pl można znaleźć wszelkie informacje i poradniki, do czego gorąco zachęcam.
Viola: Co dalej? Wiemy, że cały zysk uzyskany ze sprzedaży kalendarza będzie przekazany na rzecz fundacji onkocafe, gdzie na pewno znajdzie sensowne zastosowanie. A Ty jako autor pomysłu masz jakieś plany na kolejny projekt? Czy możemy spodziewać się kalendarza ze zdjęciami modelek, a za rok kolejnej odsłony kalendarza męskiego?
Podobnie jak rok temu, cały zysk ze sprzedaży idzie na konto fundacji. Męski kalendarz to temat bardzo rozwojowy, oraz innowacyjny więc chcemy go kontynuować w kolejnych latach. Zawsze mam głowę pełną pomysłów, kolejne projekty już powstają i są w planach.
BreastFit - fot. Jan Górczak
BreastFit – fot. Jan Górczak

Materiały prasowe

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji Onkocafe, a jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby. Tym razem jednak projekt skierowany jest do mężczyzn towarzyszących kobietom, których kampania ma zachęcić do włączenia się m.in. w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć
świadomość wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę.

BreastFit” to sztuka badania piersi i rozmowy z kobietą na temat profilaktyki raka piersi i choroby. Jest to rodzaj treningu, którego celem jest nabycie umiejętności manualnych i intelektualnych dla mężczyzn – bliskich kobiet. Zdobycie wiedzy z zakresu profilaktyki nowotworów piersi, przebiegu choroby i jej rozwoju, a także potrzeb psychologicznych pomoże być jeszcze lepszym wsparciem dla kobiet.

BreastFit - fot. Jan Górczak
BreastFit – fot. Jan Górczak

Ponadto „BreastFit” nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – CrossFitu – rodzaju treningu i pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej. „BreastFit” został wymyślony po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki piersi swoich partnerek i dostarczyć im narzędzi do rozmowy na ten temat w związku, także wtedy, gdyby razem musieli zmierzyć się z chorobą.

Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi przede wszystkim wśród par, a dzięki zaangażowaniu do tematu mężczyzn, dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie.

Chcemy dostarczyć mężczyznom argumentów do rozmowy z kobietami na temat badań kontrolnych, wyedukować z zakresu samobadania, ale również dostarczyć informacji na temat wagi wsparcia mężczyzn dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie. Chcemy także, by mężczyźni nabyli podstawowe umiejętności badania piersi swoich partnerek.

BreastFit - fot. Jan Górczak
BreastFit – fot. Jan Górczak

W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do „nowej dyscypliny sportu” – „BreastFit’u” i zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba.

Opracowane zostaną materiały instruktażowe mające pomóc w pozyskaniu podstawowej wiedzy z zakresu badania kobiecych piersi. Dostępna będzie podstrona na stronie internetowej fundacji www.onkocafe.pl o nazwie www.breastfit.onkocafe.pl, na której będzie można znaleźć podstawowe informacje o chorobie i porady w zakresie profilaktyki, przebiegu choroby i wsparcia psychologicznego. Nie zabraknie także praktycznych informacji na temat badania i profilaktyki raka piersi. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone także na Facebooku Fundacji oraz w mediach.

Wspierającymi kampanię zostali Rafał Bryndal oraz sportowcy z sześciu trójmiejskich klubów CrossFit, którzy jako pierwsi zostaną wyedukowani w zakresie profilaktyki raka piersi i zasad wsparcia dla kobiet, a także nabędą podstawowe umiejętności z zakresu badania piersi.

BreastFit - fot. Jan Górczak
BreastFit – fot. Jan Górczak

Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza „Power of community” 2017 z udziałem crossfitowców z sześciu trójmiejskich klubów, którzy wzięli udział w szkoleniu z zakresu badania piersi i zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać „BreastFit” tj. wspierać i rozmawiać ze swoimi partnerkami o badaniach kontrolnych, a także stosować nabyte umiejętności w praktyce, a ponadto szerzyć zdobytą w ramach kampanii wiedzę. Kalendarz będzie dystrybuowany przez sieć klubów crossfitowych oraz stronę www.onkocafe.pl. Dochód z kalendarza przeznaczony jest na wsparcie działań edukacyjnych fundacji z zakresu profilaktyki nowotworów.

Projekt „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” ” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi.

źródło: materiały prasowe ze strony www.onkocafe.pl

Plakat kampanii BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa.
Plakat kampanii BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Viola Urban

Oceniam swoim Okiem Dietetyka już od 8 lat. Z zawodu jestem dietetykiem, z zamiłowania poszukiwaczką doskonałego smaku, a z doświadczenia copywriterem i fotografem kulinarnym. Napisałam dwie książki kulinarne: "Poranne Inspiracje" oraz "Dieta na Wynos". Lubię inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach czytam, ćwiczę jogę i szukam dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 8 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i moich przemyśleń o życiu. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

Newsletter Okiem Dietetyka

.

social media

KUP MOJĄ NAJNOWSZĄ KSIĄŻKĘ

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×