O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Wegańska zupa krem z pieczonych warzyw

Wegańska zupa krem z pieczonych warzyw

Jeśli myślisz, że będąc na diecie nie możesz sobie pozwolić na nic słodkiego to grubo się mylisz. A jeśli myślisz, że ta słodycz będzie czekoladą, to jeszcze bardziej! ;) Od kiedy odkryłam smak batata, eksploatuję namiętnie jego właściwości i wykorzystuję go do przygotowywania różnych dań. Tym razem intensywnie czosnkowa zupa krem z pieczonych warzyw podana z tymiankiem, świeżą oliwą, grubo mielonym pieprzem i odrobiną gotowanej soczewicy oraz komosy ryżowej.

Dlaczego ją polecam? Bo to płynny potas ze zdrowym tłuszczem, sporą ilością błonnika i końską betakarotenu. Zupa jest w 100% wegańska, nie zawiera typowych alergentów, glutenu, białek mleka. Myślę, że cała Twoja rodzina ją pokocha. A jeśli mężczyzna zacznie kręcić nosem na widok dania bez mięsa to można spokojnie wzbogacić ją o kawałki gotowanego indyka.

Zupa jest bardzo prosta do przygotowania i każdy sobie z tym poradzi.

 

Potrzebujesz [2 porcje]:

– 1/2 sporego batata [około 150g]

– 3 średnie marchewki [200g]

– dużą czerwoną paprykę [150g]

– 1/2 główki czosnku w łupinkach

– 2 łyżki soczewicy pomarańczowej [25g]

– 2 łyżki komosy ryżowej (quinoa) [20g]

– 2 łyżki oliwy z oliwek (może być tymiankowa) [20g]

– kilka gałązek świeżego tymianku (opcjonalnie może być suszony)

– duuuużo świeżo mielonego pieprzu czarnego

– odrobinę soli (można pominąć)

 

Sposób przygotowania:

Soczewicę zalej wodą i odstaw na kilka godzin (najlepiej zrobić to rano tego samego dnia, kiedy mamy zamiar przygotować zupę). Rozgrzej piekarnik do około 200 st. C. Warzywa (marchewki, batata i paprykę) obierz i dokładnie umyj. Umieść w naczyniu żaroodpornym razem z nieobranym czosnkiem. Piecz około 50 minut. Zagotuj wodę do gotowania soczewicy i komosy. Ja gotują je w tym samym garnku, zazwyczaj gotując więcej do kolejnych dań (np do wegańskich kotletów lub pasztetu). Czas gotowania to około 25 minut. Soczewicę i komosę przerzuć na sito i zajmij się pieczonymi warzywami. Gorące warzywa przerzuć do wysokiego naczynia. Czosnek wyciśnij z łupinek. Pieczone warzywa z czosnkiem zalej przegotowaną wodą lub lekkim bulionem z włoszczyzny – ilość zależy od tego jak gęstą zupę lubisz. Twój wybór czy zjesz mniej gęstej zupy czy więcej zupy płynnej. Ja dodaję około 1,5-2 szklanek wody. Zmiksuj wszystko na krem. Teraz doprawiamy: obowiązkowo świeże zioła, czyli tymianek (możesz zamienić na pietruszkę) i opcjonalnie sól. Zupę możemy dodatkowo podrzać, ale nie musimy jeśli jemy ją od razu. Krem nalewamy do miseczek, dodajemy soczewicę i komosę. Całość polewamy surową oliwą (nie pomijamy!!!) i przybieramy gałązką tymianku.

 

Więcej o batatach przeczytasz tutaj.

 

A Ty jakie potrawy przygotowujesz z wykorzystaniem batatów? Podziel się z nami w komentarzu.

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×