O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Dahl z soczewicy – wegańska kolacja

Dahl z soczewicy – wegańska kolacja

Takie dania uwielbiam: banalnie proste w przygotowaniu, aromatyczne i odżywcze. Kiedy potrawa spełnia wszystkie te założenia – jestem w niebie, bo mogę w kilkanaście minut przygotować ucztę dobrą dla zdrowia i podniebienia. Nie ukrywam, że smak gra dla mnie często pierwszoplanową rolę i jeśli mi coś nie smakuje to choćbym miała żyć po tym 20 lat dłużej – nie zjem. Na szczęście są dania, które łączą wszystko co najważniejsze. Te dania najczęściej lądują na Okiem Dietetyka. Zapraszam Was do wspólnego przygotowania wegańskiego przysmaku! Przed Wami dahl z soczewicy!

dahl z soczewicy czarnej ze świeżą kolendrą i awokado
dahl z soczewicy czarnej ze świeżą kolendrą i awokado

Składniki [2 porcje]

  • około 100 g czarnej soczewicy (jeśli nie macie czarnej może być czerwona)
  • szklanka siekanych pomidorów lub passaty pomidorowej
  • około 60 ml pełnotłustego mleka kokosowego (polecam Real Thai – ma najlepszy skład)
  • łyżka oleju kokosowego nierafinowanego
  • 1 mała biała cebulka
  • garść świeżej kolendry lub natki pietruszki
  • łyżeczka kminu rzymskiego (kuminu – nie mylić z kminkiem)
  • sól himalajska i grubo mielony czarny pieprz
  • opcjonalnie: kawałek awokado
  • opcjonalnie: łyżeczka czarnego sezamu

Dahl z soczewicy – przygotowanie

Soczewicę namaczamy przez kilka godzin w zimnej wodzie. Odcedzamy i gotujemy do miękkości w dużej ilości lekko osolonego wrzątku. Soczewicę przelewamy do durszlaka i obficie płuczemy w zimnej wodzie. W osobnym garnku rozgrzewamy olej kokosowy i podprażamy drobno pokrojoną cebulę. Następnie dodajemy kmin rzymski i prażymy jeszcze minutę. Dorzucamy ugotowaną soczewicę oraz pomidory i dusimy pod przykryciem przez około 5-10 minut. W razie potrzeby dolewamy odrobinę wody. Na koniec dodajemy mleko kokosowe oraz doprawiamy solą i pieprzem. Gotowe danie przekładamy do miseczek. Możemy podać je z pokrojonym w plasterki awokado, czarnym sezamem i świeżą kolendrą. Innym ciekawym pomysłem na podanie tego dania jest przeobrażenie go w szakszukę – wystarczy wbić jajko i dusić pod przykryciem przez około 5-6 minut – podobny przepis znajdziecie TUTAJ.

dahl z soczewicy czarnej ze świeżą kolendrą i awokado
dahl z soczewicy czarnej ze świeżą kolendrą i awokado

Wartość odżywcza 1 porcji

Dahl z czarnej soczewicy - wartość odżywcza jednej porcji [wyliczona w programie kcalmar.pro]
Dahl z czarnej soczewicy – wartość odżywcza jednej porcji [wyliczona w programie kcalmar.pro]
Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×