O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Pieczony omlet ziołowy ze szparagami

Pieczony omlet ziołowy ze szparagami

Uwielbiam je! Zielone szparagi mogłabym jeść przez całe lato. Namiętnie kupuję szparagowe pęczki i jem póki są. Oczyszczają organizm z toksyn, smakują wybornie, są niskokaloryczne, a zarazem odżywcze. To skarbnica magnezu, potasu, wapnia i karotenów oraz kwasu foliowego. Doskonale łączą się z jajkiem, dlatego poza klasycznym połączeniem szparagów z poached egg (jajko w koszulce) przygotowałam przepis na omlet (quiche bez kruchego spodu).

 

Przygotuj [2 porcje]

– pęczek zielonych szparagów [około 400-500g]

– 5 jajek [300g]

– 3 łyżki mleka [30g]

– 4 łyżki serka wiejskiego bez śmietanki [100g]

– garść siekanej zieleniny u mnie pietruszka koperek i zielona cebulka [30g]

– sól (najlepiej morska lub himalajska)

– pieprz czarny z młynka

– opcjonalnie szczypta gałki muszkatołowej

Instagram viola_okiem_dietetyka pieczony omlet ze szparagami i serkiem wiejskim
Instagram viola_okiem_dietetyka pieczony omlet ze szparagami i serkiem wiejskim

Jak to zrobić?

Wstaw wodę na szparagi i zajmij się przygotowaniem ich do gotowania. Starannie umyj i odetnij zdrewniałe końcówki. Możesz pokroić, ale zdecydowanie nie musisz – ja gotowałam je w całości. Gotuj je niezbyt długo (max 15-20 minut, ale ten czas zależy od grubości szparagów). Rozgrzej piekarnik do 180 stopni i przygotuj bazę omletu. Umyj zioła, starannie posiekaj, wrzuć do miski. Dodaj świeże jajka i mleko. Dopraw solą oraz pieprzem i wymieszaj dokładnie (możesz użyć miksera). Na koniec dodać serek wiejski. Ugotowane szparagi ułóż w naczyniu żaroodpornym i zalej masą jajeczną. Wstaw do pieca i poczekaj aż jajka się zetną a serek lekko rozpuści. Nie powinno to trwać dłużej niż 40 minut.

 

Polecam taki posiłek na kolację, ponieważ nie niesie za sobą praktycznie wcale węglowodanów, za to obfituje w białko. Przygotowany omlet ma ponad 500 kcal co może stanowić kolację w diecie osoby aktywnej fizycznie, która nie chce zmniejszyć masy ciała. Połowa tej porcji będzie odpowiednia dla kobiety odchudzającej się.

Kaloryczność omlet ze szparagami i serkiem wiejskim [kaloryczność wyliczona dzięki www.dietetykpro.pl - kliknij na tabelkę i dowiedz się więcej]
Kaloryczność omlet ze szparagami i serkiem wiejskim [kaloryczność wyliczona dzięki www.dietetykpro.pl – kliknij na tabelkę i dowiedz się więcej]

Jeśli masz swoje ulubione sposoby na dania ze szparagami – koniecznie podziel się nimi w komentarzu :)

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 6 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

KUP MOJĄ DRUGĄ KSIĄŻKĘ

PATRONAT OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×