O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Orzechowy hummus z pestkami granatu

Orzechowy hummus z pestkami granatu

Jadłam go niedawno w restauracji i to było objawienie!!! Znałam już hummus klasyczny, buraczany, dyniowy, marchewkowy, pomidorowy i paprykowy, ale orzechowy to była dla mnie zupełna nowość. Niby banał, a jednak efekt wow! Fani masła orzechowego będą się ślinić na samą myśl o tym przysmaku. Przed państwem orzechowy hummus doskonały. Z pestkami granatu, dużą ilością natki pietruszki i wyśmienitą oliwą. Zrobiłam go dwukrotnie – z ciecierzycy z puszki i samodzielnie gotowanej. Niestety mam kiepską wiadomość dla leniwych – ten z puszki smakował gorzej, więc zachęcam do samodzielnego gotowania. Efekt jest doskonały.

Orzechowy hummus z pestkami granatu

Składniki [3 porcje]

Orzechowy hummus

  • ugotowana ciecierzyca – około 1,5 szklanki (250g)
  • orzechy ziemne (ew. nerkowce) lub masło orzechowe – 1 garść / 2 łyżki (30g)
  • około 80-100 ml zimnej wody
  • 1 łyżeczka syropu z agawy lub miodu o delikatnym smaku
  • sól morska

Do podania

  • 1 łyżka intensywnej oliwy z oliwek np. GranFruttato (10g)
  • pestki granatu – 1 garść (30g)
  • natka pietruszki Baziółka
  • opcjonalnie: łyżeczka melasy z granatu
  • opcjonalnie: słupki marchewki, ogórka i selera naciowego
Orzechowy hummus z pestkami granatu i natką pietruszki

Orzechowy hummus – przygotowanie

Ciecierzycę płuczemy pod bieżącą wodą i przekładamy do wysokiego naczynia. Odkładamy trochę do posypania hummusu. Dodajemy masło orzechowe lub fistaszki, wodę oraz syrop z agawy. Miksujemy za pomocą blendera ręcznego aż do uzyskania gładkiej konsystencji. W razie potrzeby dolewamy więcej wody. Thermomix lub inne urządzenie tego typu poradzą sobie jeszcze lepiej. Hummus doprawiamy solą. Przekładamy do miski. Polewamy oliwą i obficie posypujemy ciecierzycą, pestkami granatu oraz posiekaną natką pietruszki.


Wartość odżywcza 1 porcji

1/3 przygotowanego hummusu z tego przepisu dostarcza:

  • Energia – 242 kcal
  • Białko – 10,3g
  • Tłuszcze – 10,2g
  • Węglowodany – 21,1g
  • Błonnik – 7,6 g
orzechowy hummus - wartość odżywcza
Wartość odżywcza 3 porcji orzechowego hummusu wyliczona w programie kcalmar.pro

Przy okazji zapraszam Was do wzięcia udziału w konkursie Monini, który marka organizuje na swoim fanpagu. Od jutra w sklepach Żabka pojawi się Rice&More 90 sek. – dzięki temu dostępność jednego ze składników mojej diety 1600 i 2000 kcal będzie o wiele łatwiejsza. Zasady konkursu znajdziecie TUTAJ :)

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

KUP KSIĄŻKĘ Z DEDYKACJĄ

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×