O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Neapolitańskie ciasteczka taralli z migdałami i oliwą

Neapolitańskie ciasteczka taralli z migdałami i oliwą

Taralli to ciasteczka, które pokochałam będąc w Neapolu (fotki z podróży znajdziesz na moim Instagramie – KLIK). Choć zajadałam się pizzą, pysznymi lodami i owocami morza, to te migdałowo-oliwne talarki polubiłam tak bardzo, że postanowiłam odtworzyć je w domu  i podzielić się z Wami przepisem. Nie jest to może przepis fit, bo ciasteczka są kaloryczne z uwagi na sporą zawartości tłuszczów. Są to jednak tłuszcze bardzo wartościowe pochodzące z oliwy oraz migdałów, dlatego publikuję Wam przepis na 15 obłędnie pysznych neapolitańskich ciasteczek Taralli. Spróbuj, a nie pożałujesz! Tylko nie rób podwójnej porcji, bo Twoja silna wola może nie wystarczyć!

Taralli z migdałami i oliwą

Składniki [15 ciasteczek Taralli z migdałami i oliwą]

  • mąka pszenna (można użyć pół na pół zwykłej i pełnoziarnistej) – 250 g
  • oliwa z oliwek (polecam pikantną oliwę np. GranFrutatto – więcej o właściwościach oliwy z oliwek przeczytasz TUTAJ) – około 100 g
  • drożdże suszone – 1/2 opakowania
  • cukier trzcinowy – duża szczypta
  • pieprz czarny grubo mielony – 1 łyżeczka
  • sól morska – 1 płaska łyżeczka
  • ciepła woda – około 1/2 szklanki
  • migdały – 3 garście (u mnie niestety zabrakło migdałów, dlatego użyłam pół na pół migdałów z pestkami dyni – lepsza jest opcja z samymi migdałami)
Taralli z migdałami i oliwą

Taralli z migdałami i oliwą – przygotowanie

Drożdże, 50 g mąki i cukier trzcinowy mieszamy ze 1/4 szklanki ciepłej wody. Odstawiamy w ciepłe miejsce na około godzinę. Zaczyn powinien podrosnąć. W tym czasie kroimy migdały. Polecam lekkie przesiekanie, fajnie, kiedy migdały mają duże, widoczne kawałki. Do miski wsypujemy mąkę, sól i pieprz. Mieszamy. Dodajemy oliwę, pozostałą ciepłą wodę oraz zaczyn. Wyrabiamy ciasto. Na sam koniec dodajemy migdały. Odstawiamy do wyrośnięcia na minimum godzinę. Ciasto dzielimy na 15 równych porcji. Z każdej porcji ciasta formujemy wałek, skręcamy go mocno wokół własnej osi i zlepiamy w krążek. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 20 minut w temperaturze 200°C, a następnie zmniejszamy temperaturę do 150°C i pieczemy kolejne 30 minut. ciasteczka powinny być całkowicie wysuszone i chrupiące, więc jeśli macie możliwość, możecie włączyć tryb termoobieg.


Wartość odżywcza 1 ciasteczka taralli z migdałami i oliwą

  • Kalorie – 160 kcal
  • Białko – 3,2 g
  • Tłuszcze – 10,4 g (głównie kwasy tłuszczowe jednonienasycone)
  • Węglowodany – 12,7g
  • Błonnik – 1,3 g
Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

KUP KSIĄŻKĘ Z DEDYKACJĄ

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×