O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Zupa meksykańska z wołowiną i fasolą – przepis z książki „Dieta na Wynos”

Zupa meksykańska z wołowiną i fasolą – przepis z książki „Dieta na Wynos”

Dzisiaj z samego rana kurier dostarczył do mnie świeżutkie, pachnące drukarnią książki! Nie ma chyba lepszego uczucia niż po kilku miesiącach ciężkiej pracy ujrzeć jej namacalne efekty. Chociaż wersja elektroniczna książki była dla mnie satysfakcją samą w sobie, to dopiero po wydrukowaniu tak naprawdę poczułam jej wartość. Jestem absolutnie pewna, że Wam się spodoba i już nie mogę się doczekać momentu rozpoczęcia pracy nad kolejną ;)

Tymczasem odsyłam Was do mojego sklepu, gdzie możecie kupić książką ze spersonalizowaną dedykacją ode mnie (KLIK). Książkę możecie też kupić w innych księgarniach, np. w empiku (KLIK). Autograf będzie też można dostać podczas spotkania autorskiego w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku 27 kwietnia o godzinie 17:00 (KLIK – weź udział w wydarzeniu). Serdecznie zapraszam!

A dzisiaj zapraszam Was do testowania kolejnego przepisu jaki wybraliście w ramach głosowania na fanpage’u oraz Instagramie. Dużą różnicą głosów wygrała zupa meksykańska z wołowiną oraz fasolą. Jest naprawdę przepyszna i jestem przekonana, że na stałe trafi do Twojego menu. A jeśli nie jesz mięsa, po prostu pomiń wołowinę i zwiększ ilość fasoli. Ta zupa w wersji wegańskiej smakuje tak samo dobrze!

Zupa meksykańska z wołowiną i fasolą – Składniki (4 porcje)

  • wołowina chuda – 1 nieduży stek (150 g)
  • fasola czarna lub czerwona ugotowana – 1 szklanka (170 g)
  • cebula – 1 sztuka (100 g)
  • czosnek – 3 ząbki (15 g)
  • oliwa z oliwek – 2 łyżki (20 g)
  • papryka czerwona – 1/2 sztuki (70 g) – można użyć więcej
  • pomidory krojone – 1 szklanka (240 g)
  • bulion warzywny bez tłuszczu lub woda – 3 szklanki (750 ml)
  • kukurydza konserwowa – 3/4 szklanki (130 g)
  • komosa ryżowa – 1/3 szklanki (60 g)
  • przyprawy: 1 płaska łyżeczka kminu rzymskiego, 1 łyżka papryki słodkiej mielonej, 1/2 łyżeczki kolendry mielonej lub młotkowanej, kawałek papryczki chili (2-3 cm), sól i pieprz czarny do smaku
  • sok z limonki – 1 łyżka (6 g)
  • kolendra świeża lub natka pietruszki posiekane – 3 łyżeczki

Zupa meksykańska z wołowiną i fasolą – Przygotowanie

Wołowinę kroimy w poprzek włókien na bardzo cienkie plasterki. W razie potrzeby wycinamy widoczne kawałki tłuszczu, ścięgna i błonki. Cebulę pokrojoną w dużą kostkę i plasterki czosnku szklimy na oliwie. Po chwili dodajemy wszystkie sypkie przyprawy oprócz soli oraz pokrojoną w kostkę paprykę. Prażymy 1-2 minuty, po czym dokładamy wołowinę i cały czas mieszając, smażymy, aż mięso lekko zbrązowieje. Dodajemy pomidory i bulion lub wodę. Po 15 minutach gotowania na wolnym ogniu dorzucamy kukurydzę oraz komosę wypłukaną pod bieżącą wodą. Gotujemy przez kolejny kwadrans, doprawiamy solą oraz sokiem z limonki i mieszamy z ugotowaną wcześniej fasolą. Podgrzewamy 2 minuty i przelewamy do naczynia. Podajemy ze świeżą kolendrą lub natką pietruszki.

Porady #OkiemDietetyka

  • Fasolę czarną możesz zamienić na czerwoną lub pinto.
  • Jeśli nie jesz czerwonego mięsa, przyrządź zupę z indykiem lub kurczakiem. Dzięki aromatycznym przyprawom efekt będzie podobny. W wersji wegańskiej możesz całkowicie zrezygnować z dodatku mięsa na rzecz większej ilości fasoli.
  • Zamiast komosy użyj brązowego ryżu, grubej kaszy kukurydzianej lub prosa.

Właściwości przepisu

  • bezglutenowe
  • bez mleka
  • bez jajek
  • bogate w błonnik
  • niski IG
  • na ciepło

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Kaloryczność: 283 kcal
  • Białko: 16 g
  • Tłuszcze: 10 g
  • Węglowodany: 27 g
  • Błonnik: 9 g

Przepis na to danie i 99 innych propozycji idealnych do pudełka znajdziesz w mojej książce „Dieta na Wynos”. Przetestuj także wegańskie danie jednogarnkowe Chana Masala z ziemniakami i mango.

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 6 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAMÓW EBOOK #WEGEPODRÓŻ

KUP MOJĄ DRUGĄ KSIĄŻKĘ W PRZEDSPRZEDAŻY

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×