O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Hummus na 6 sposobów

Hummus na 6 sposobów

Hummus na 6 sposobów inspirowany Trójmiastem!

Kiedy pierwszy raz jadłam hummus, zdecydowanie nie powalił mnie na kolana. Był suchy, kwaśny i jakiś taki mało wyrazisty. Długo nie mogłam wyplemić z głowy tego nieporozumienia, aż pewnego dnia trafiłam na świeży, pachnący hummus o smaku paprykowym. Idealnie kremowy… Każde z Was ma swój ulubiony smak i preferowaną teksturę, dlatego zachęcam do eksperymentowania z ilością wody, przyprawami i dodatkami. Ja podam Wam trzy patenty na urozmaicenie bazowej wersji hummusu i moje 3 ulubione knajpy w Trójmieście, gdzie hummus kupuję z zamkniętymi oczami [to nie jest wpis sponsorowany!]

Do przygotowania klasycznego hummusu potrzebujesz:

– szklankę suchej ciecierzycy

– około 1/2 szklanki pasty tahini [pasta sezamowa]

– około 1/2 szklanki zimnej wody

– sok z 1/2 cytryny

– ząbek czosnku

– 2 łyżki oliwy

– sól, opcjonalnie: natka pietruszki, słodka papryka, zatar, sumak

Jak to jest zrobione?

Namocz ciecierzyce w dużej ilości wody przez całą noc. Następnego dnia zagotuj w dużym garnku wodę z płaską łyżeczką sody oczyszczonej i wrzuć osączoną ciecierzycę. Gotowanie trwa około 45 minut do godziny, czasami nawet dłużej. Należy obserwować “groszek” – powinien być miękki i rozpadać się pod wpływem lekkiego nacisku palców. Ciecierzycę odcedzadź i wystudź. Ugotowaną ciecierzycę, tahini, i sok z cytryny zmiksuj na gładką masę, stopniowo dolewaj zimną wodę aż do uzyskania konsystencji zgodnej z Twoimi preferencjami. Gotową pastę podawaj z ulubionymi dodatkami.

 

Oto moje typy:

  • hummus z grillowanym bakłażanem [absolutny hit!]
  • hummus z jajkiem sadzonym, pomidorkami cherry i szczypiorkiem
  • hummus ze szpinakiem baby, oliwkami, suszonymi pomidorami i serem kozim
  • hummus paprykowy [miksowany z grillowaną papryką i pieczonym czosnkiem]
  • hummus z fetą, glazurowanym buraczkiem i oliwą tymiankową
  • hummus z salsą kolendrową [awokado, papryka, czerwona cebula, kolendra]

 

A to miejsca, które serwują w Trójmieście obłędny hummus:

….a najbliższy hummusowy cel to moja własna kuchnia!

 

Autor: Viola Urban

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×