O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Budyń jaglany z marakują

Budyń jaglany z marakują

Lubię proste przepisy przełamane odrobiną fantazji – taki właśnie jest waniliowy budyń jaglany z marakują. Marakuję można obecnie kupić w wielu marketach. Cena nie jest zaporowa, a ten smak wprawia w istny obłęd. Jak tylko będziecie mijać ten owoc w sklepie – koniecznie wypróbujcie. Oczywiście budyń z tego przepisy można podać z dowolnymi dodatkami – owoce jagodowe, syrop klonowy, cynamon, orzechy sprawdzą się wyśmienicie.

Wegański budyń z kaszy jaglanej i mleka kokosowego podany z marakują
Wegański budyń z kaszy jaglanej i mleka kokosowego podany z marakują

Składniki (2 miseczki budyniu jaglanego)

  • 100 g suchej kaszy jaglanej
  • 200 ml mleczka kokosowego (szukajcie takiego o dużej zawartości ekstraktu z kokosa)
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego lub słodzika np stewii lub erytrolu
  • pół laski wanilii lub ew. łyżeczka naturalnego ekstraktu waniliowego
  • 1 marakuja lub inne dodatki

Budyń jaglany – przygotowanie

Kaszę jaglaną wsypujemy na gęste sito. Przepłukujemy najpierw wrzątkiem, a później lodowatą wodą. W niewielkim garnku gotujemy około 1,5 szklanki wody. Dodajemy kaszę, cukier trzcinowy oraz wanilię (same ziarenka) i gotujemy na niewielkim ogniu przez 15-20 minut. W razie potrzeby dolewamy więcej wody. Kasza powinna być lekko rozgotowana. W ostatnim etapie gotowania wlewamy mleko kokosowe i podgrzewamy. Zdejmujemy z ognia i dokładnie miksujemy za pomocą blendera. Budyń przelewamy do dwóch miseczek i podajemy z miąższem marakui. Dekorujemy listkiem świeżej mięty lub melisy. Smakuje świetnie zarówno na gorąco jak i na zimno.

Wegański budyń z kaszy jaglanej i mleka kokosowego
Wegański budyń z kaszy jaglanej i mleka kokosowego

Wartość odżywcza 1 dużej porcji budyniu jaglanego

Polecam szczególnie dla dzieci i osób starszych. Budyń świetnie sprawdzi się jako posiłek około treningowy, solidne drugie śniadanie. 1/4 porcji podanej wyżej może stanowić fajne uzupełnienie obiadu. Zalecam jednak podbicie kaloryczności poprzez dodatek pełnotłustego mleka kokosowego. Sama kasza jaglana ma wysoki indeks glikemiczny, który dzięki tłuszczowi kokosowemu się obniża. Zamiast marakui możesz użyć dowolnych innych owoców – polecam szczególnie owoce jagodowe.

Wartość odżywcza 1 dużej porcji budyniu jaglanego z marakują (wyliczona w programie kcalmar.pro)

 

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×