O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Batony proteinowe z masłem orzechowym i migdałami

Batony proteinowe z masłem orzechowym i migdałami

Ostro wkręciłam się w siłownię, a moje mięśnie chcą jeść! Zgodnie z poleceniem trenera kupiłam sobie izolat białka serwatkowego do picia po treningu siłowym – spróbowałam i… to nie dla mnie! Stwierdziłam, że skoro już wydałam 50 zł na ten cudowny specyfik to wykorzystam go w inny sposób. Spory research pakerskich portali, kilka inspiracji z portali kulinarnych i jeden wielki ból spowodowany gównianym składem i ceną gotowych batonów proteinowych zaskutkował tym! Batony proteinowe z masłem orzechowym, migdałami i chia mogę jeść! Smakuję jak popularny baton po zjedzeniu którego znowu zaczynamy być sobą ;) Przygotowanie jest banalnie proste i trwa dosłownie 10 minut. Olej wyroby czekoladopodobne z tłuszczem palmowym i zrób sobie proteinowe batony samodzielnie!

batony proteinowe z orzechami

Składniki na 5 batonów proteinowych

  • 50 g masła orzechowego (może być też masło z nerkowców lub migdałowe) – uwaga na tłuszcz palmowy, cukier i sól!!!
  • 80 g płatków owsianych górskich
  • 100 g odżywki białkowej – u mnie izolat białka serwatkowego o smaku waniliowym
  • 30 g rozkruszonych migdałów lub orzechów włoskich
  • 10 g nasion chia
  • opcjonalnie: łyżka surowego kruszonego kakao
  • około 60-70 ml letniej wody
batony proteinowe z orzechami

Sposób przygotowania

Migdały zalewamy wodą i odstawiamy na namoczenia. Masło orzechowe, płatki owsiane, odżywkę i nasionka chia mieszamy dokładnie w sporej misce. Dodajemy osączone migdały. Wlewamy stopniowo wodę i mieszamy ręką aż do połączenia składników. Wody powinno być tyle, aby powstała gęsta, nie za sucha i nie za mokra masa. Rozprowadzamy równej grubości warstwę w prostokątnym naczyniu wyłożonym folią spożywczą lub papierem do pieczenia. Wstawiamy do zamrażalnika na około 2 godziny po czym kroimy na 5 porcji.


Jeden baton proteinowy z tego przepisu ma około 250 kcal i aż 22 g białka. Świetnie sprawdzi się po treningu siłowym. Pamiętajcie o piciu sporej ilości wody, bo taki batonik to koncentrat energii, który wymaga płynu!

Smacznego!

 

Więcej inspiracji na moim instagramie  :)

 

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×