O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Bananowy pudding chia z musem z mango

Bananowy pudding chia z musem z mango

Prostota górą – przedstawiam Wam ekspresowy, 4-składnikowy pudding chia. Zrobisz go w 15 minut, a smak powali Cię na kolana. Smak to jedno, ale gdyby nie wyjątkowe właściwości zdrowotne takiego deseru to nie znalazłby się tutaj ten przepis. Prawdziwa kopalnia rozpuszczalnego błonnika, wapnia i energii. Idealny dla sportowców, dzieci i osób starszych, które potrzebują dużej ilości wapnia. Pamiętacie jak pisałam o diecie skutecznej przy PMS? Taki pudding to recepta na fochy. Really! ;)

O nasionach chia napisałam bardzo długi artykuł, który możesz przeczytać tutaj. Jeżeli jeszcze nie masz tego produktu w swojej kuchennej szafce, to chyba najwyższa pora to naprawić. A jeśli chia zagościła już w Twoim menu na dobre, to biegnij do sklepu po banana, jogurt i mango i zaczynamy kręcić tego twista!


Składniki [2 porcje]

  • 4 łyżki nasion szałtwi hiszpańskiej, czyli chia [40g] + około pół szklanki zimnej wody
  • mały jogurt naturalny 2% tłuszczu [200g]
  • 1 średni, dojrzały banan [120g]
  • 1/2 dojrzałego mango [140g]

Pudding chia – przygotowanie

Nasiona chia wsypujemy do szklanki i zalewamy zimną wodą. Mieszamy i odstawiamy na kilka minut tak, aby powstał gęsty kleik. Co jakiś czas mieszamy. Dodajemy jogurt i zmiksowanego banana. Odstawiamy do zgęstnienia. Mango oddzielamy od skórki oraz pestki i również miksujemy. Pudding i mus z mango nakładamy warstwami do pucharków, szklanek lub kieliszków. Można posypać wierzch odrobiną suchego chia. Gotowe :)


Wartość odżywcza 1 porcji puddingu z nasion chia

Energia: 271 kcal

Węglowodany: 39,9 g

Białko: 8,7 g

Tłuszcze: 10 g

Błonnik: 9,8 g (1/3 dziennego zapotrzebowania!)

Wapń: 296 mg (prawie 1/3 dziennego zapotrzebowania!)

 

chia pudding fot. Karolina Sapkowska
pudding chia fot. Karolina Sapkowska

Pudding chia nie podniesie radykalnie poziomu cukru we krwi. Połączenie owoców z wysokobłonnikowymi nasionami chia sprawi, że deser nasyci na długo i będzie uwalniał energię z węglowodanów stopniowo. Dodatkowo dostarczy sporo białka, wapnia i cennych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Taki deser zdecydowanie nie powinien stymulować powstawania wyrzutów sumienia ;)

 

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi.

„Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu”

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×