O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 8 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i moich przemyśleń o życiu. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL MEDIA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Dietetyczne Rafaello

Dietetyczne Rafaello

Jeśli marzy Ci się coś słodkiego bez wyrzutów sumienia, to wysokobiałkowe dietetyczne Rafaello to idealna przekąska dla Ciebie. Robi się w 10 minut, a smakuje jak połączenie sernika i pralinek Rafaello w jednym! Nie zawierają cukru, sam dodatek odżywki białkowej nadaje im słodki, kokosowy smak. Bazą do przygotowania tego deseru jest biały ser, a nie kasza jaglana tak jak w przypadku innych przepisów dostępnych w internecie. Polubiłam od pierwszego kęsa!


Składniki (16 pralinek = 8 porcji)

  • 250 g twarogu półtłustego
  • 2-3 łyżki mąki kokosowej (można zamienić na zmielone wiórki kokosowe)
  • 30 g odżywki białkowej (whey) o smaku kokosowym (nada się też odżywka migdałowa lub ciasteczkowa)
  • 30-40 ml mleka 2%
  • garść migdałów

Do dekoracji

  • czubata łyżka mąki kokosowej
  • czubata łyżka wiórków kokosowych
  • garść zmielonych migdałów
Wysokobiałkowe dietetyczne rafaello bez cukru
Wysokobiałkowe dietetyczne rafaello bez cukru

Dietetyczne Rafaello – przygotowanie

Migdały namaczamy w gorącej wodzie i obieramy ze skórki. Do misy blendera wrzucamy twaróg, białko i mleko 9 miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Na koniec dodajemy mąkę kokosową lub wiórki i mieszamy łyżką. Jeśli nie posiadamy w domu blendera – mieszamy wszystkie składniki ręcznie. Po 10 minutach masę dzielimy na 16 porcji. Do każdej porcji masy wkładamy po jednym migdale i formujemy kuleczki. Obtaczamy je w mące kokosowej, wiórkach lub zmiksowanych płatkach migdałowych. Pralinki przechowujemy w lodówce przez maksymalnie 2 dni. Zobacz też inne przepisy na przekąski z wykorzystaniem odżywki białkowej: proteinowe batoniki i trufle z amarantusa.


Wartość odżywcza

1 porcja, czyli dwie pralinki to około 100 kcal, z tego większość pochodzi z białka (ponad 10g). W dwóch pralinkach znajdziemy też około 5 gram tłuszczu pochodzącego głównie z bardzo zdrowych migdałów i lekkostrawnego tłuszczu mlecznego. W przypadku osób ograniczających tłuszcze nasycone warto zamienić twaróg półtłusty na chudy. Dwie pralinki to tylko 3 gramy węglowodanów i aż 2 gramy błonnika! Nic tylko wcinać ;)

Wartość odżywcza 8 porcji proteinowego rafaello [wyliczona w programie kcalmar.pro]
Wartość odżywcza 8 porcji proteinowego rafaello [wyliczona w programie kcalmar.pro]
Viola Urban

Oceniam swoim Okiem Dietetyka już od 8 lat. Z zawodu jestem dietetykiem, z zamiłowania poszukiwaczką doskonałego smaku, a z doświadczenia copywriterem i fotografem kulinarnym. Napisałam dwie książki kulinarne: "Poranne Inspiracje" oraz "Dieta na Wynos". Lubię inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach czytam, ćwiczę jogę i szukam dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 8 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i moich przemyśleń o życiu. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

Newsletter Okiem Dietetyka

.

social media

KUP MOJĄ NAJNOWSZĄ KSIĄŻKĘ

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×