O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 8 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i moich przemyśleń o życiu. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL MEDIA

Gryczanka brzoskwiniowa bez gotowania

Gryczanka brzoskwiniowa bez gotowania

Gryczanka to wschodząca gwiazda śniadaniowych trendów. Jeśli klasyki pod postacią owsianki (KLIK) i jaglanki powoli zaczynają Ci się nudzić, to warto sięgnąć po płatki gryczane lub całe nasiona gryki. Szczególnie polecam grykę niepaloną, która jest bardziej delikatna w smaku i ma więcej wartości odżywczych. Ostatnio przygotowałam z niej dietetyczną gryczankę brzoskwiniową. Oczywiście bez gotowania, bo komu chciałoby się stać przy gorącym garnku w takim upale!

brzoskwiniowa gryczanka bez gotowania z melisą i truskawkami
brzoskwiniowa gryczanka bez gotowania z melisą i truskawkami

Składniki: (2 nieduże porcje przekąskowe lub 1 spora porcja śniadaniowa)

  • 50 g niepalonej kaszy gryczanej
  • wrzątek
  • 1 dojrzały banan
  • 1 niewielka brzoskwinia lub nektarynka
  • 1 miarka białka serwatkowego, u mnie waniliowe (opcjonalnie)
  • łyżka płatków migdałowych
  • garść owoców jagodowych (u mnie truskawki)
  • świeża melisa lub mięta

Przygotowanie:

Kaszę gryczaną płuczemy na sicie zimną wodą i przekładamy do głębokiego naczynia. Zalewamy dużą ilością wrzątku i odstawiamy do wystudzenia. Następnie wstawiamy do lodówki na minimum 12 godzin. Następnego dnia odcedzamy, dodajemy pokrojone owoce oraz białko i miksujemy aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Gryczankę przelewamy do miseczki, posypujemy płatkami migdałowymi. Podajemy z owocami i listkami świeżej melisy. W tej wersji jest obłędna! A jeśli masz ochotę na coś rozgrzewającego – wrzuć ją na minutę do kuchenki mikrofalowej lub piekarnika i posyp mielonym kardamonem.

Gryczanka bez gotowania
Gryczanka bez gotowania

Sugestie:

  • grykę można też zalać zimną wodą, zachowamy wówczas jeszcze więcej wartości odżywczych. Niestety dla mnie ta wersja jest mało atrakcyjna z uwagi na wyczuwalną skrobię w gotowej gryczance.
  • zamiast białka serwatkowego możemy dodać jogurt naturalny lub serek wiejski – porcja białka w tym pożywnym śniadaniu jest jak najbardziej wskazana
  • jeśli chcesz uzyskać nieco bardziej płynną konsystencję dodaj mleko – jeśli dobrze tolerujesz białko mleka krowiego i laktozę wybierz mleko krowie, a jeśli unikasz nabiału wybierz dowolne niesłodzone mleko roślinne – ja najbardziej lubię owsiane i migdałowe
  • do ewentualnego dosłodzenia gryczanki możesz użyć odrobiny syropu klonowego, syropu z agawy lub miodu – każdy z tych dodatków będzie smakować wyśmienicie
Gryczanka z brzoskwiniami i truskawkami
Gryczanka z brzoskwiniami i truskawkami

 

Zapisz

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 8 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i moich przemyśleń o życiu. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

Newsletter Okiem Dietetyka

.

social media

KUP MOJĄ NAJNOWSZĄ KSIĄŻKĘ

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×