O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Gryczane placuszki z jabłkami i cynamonem

Gryczane placuszki z jabłkami i cynamonem

Gryczane placuszki z jabłkami, miodem i cynamonem to idealna, śniadaniowa propozycja dla osób, którym już się nudzą płatki z mlekiem, owsianka, kanapki i jajka na 15 sposobów. Nie oszukujmy się – mało kto rano cierpi na nadmiar czasu, dlatego przepis jest prosty i szybki w przygotowaniu. Wystarczy kilka składników i dobra patelnia do smażenia bez tłuszczu. Koniec gadania, zapraszam do gotowania!

gryczane placuszki z jabłkami, cynamonem i miodem
gryczane placuszki z jabłkami, cynamonem i miodem

Składniki [2 porcje, czyli po 4 gryczane placuszki dla 1 osoby]

  • 2 małe jabłka lub 1 duże [około 200-250g]
  • 2 duże jajka
  • spora łyżka miodu [20g]
  • mąka gryczana [100g]
  • mąka owsiana lub płatki owsiane błyskawiczne [20g]
  • mleko roślinne (wersja bez laktozy) [50ml] w wersji klasycznej można użyć jogurtu lub kefiru
  • łyżka oleju kokosowego lub rzepakowego [10g]
  • łyżeczka cynamonu lub przyprawy do piernika
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • odrobina soli

Przygotowanie

Jabłka obieramy i pozbawiamy gniazd nasiennych. Ścieramy na tarce (ja lubię plasterki). Dodajemy wszystkie pozostałe składniki. Dokładnie mieszamy. Na średnio rozgrzanej patelni beztłuszczowej smażymy grube gryczane placuszki. Z podanej porcji powinno wyjść około 8 szt.

gryczane placuszki z jabłkami, cynamonem i miodem
gryczane placuszki z jabłkami, cynamonem i miodem

Wartość odżywcza

1 porcja placuszków gryczanych ma około 440 kcal, 70 g węglowodanów, 15 g białka i 12 g tłuszczu i 4 g błonnika.

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

  • Matylda Krasoczko

    O matko, jakie dobre! Cudowne sniadanie o poranku na zwolnieniu z pracy ;) Miód zastąpiłam ksylitolem, zamiat mleka tylko woda – sa przepyszne!

    • Matylda Krasoczko

      dodam ze do niektorych wlozylam po 2 plasterki banana, albo suszona sliwke – jak dla mnie te smaki swietnie sie komponuja!

      • Viola Urban

        Ooo tak! Suszone śliwki i gryka to świetne połączenie :) Bardzo się cieszę, że zasmakowało!

  • Pingback: Okiem Dietetyka | Naleśniki gryczane z twarożkiem, borówkami i miętą()

  • No niee! Pędze do kuchni :)

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×