O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Warzywne placuszki jaglano-kukurydziane

Warzywne placuszki jaglano-kukurydziane z sałatką.

Mój pomysł na wegetariańskie danie w 15 minut. Serio – 15 minut wystarczy, żeby mieć na talerzu taki obiad.

Składniki na jedną porcję: 

  • 1 marchewka [80g]
  • pół cukinii [100g]
  • łyżka siekanej natki pietruszki [10g] – może być suszona
  • 1 jajko [50g]
  • 2 czubate łyżki mąki jaglanej [30g]
  • 2 czubate łyżki mąki kukurydzianej [30g]
  • łyżeczka otrąb żytnich [5g] – można pominąć
  • + odrobina wody dla nadania odpowiedniej konsystencji (jeśli cukinia jest bardzo wodnista to prawdopodobnie ciasto nie będzie wymagać dużej ilości wody)
  • Sałatka: zielenina (roszponka, baby szpinak, kiełki), 1/4 żółtej papryki, trochę sezamu, ocet balsamiczny i łyżeczka oliwy z oliwek [5g]
  • Opcjonalnie sos czosnkowy: 2 łyżki jogurtu [40g], ząbek czosnku, biały lub czarny pieprz, trochę różowej soli i drobno posiekana pietruszka.

Sposób przygotowania:

Warzywa umyć. Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o stosunkowo drobnych oczkach. To samo zrobić z cukinią. Do surówki dodać posiekaną pietruszkę, jajko, dwa rodzaje mąki oraz otręby. Wymieszać. W razie potrzeby dodać odrobinę wody. Ciasto doprawić grubo mielonym pieprzem i odrobiną soli. Placki smażyć na suchej patelni bez dodatku tłuszczu. Najlepiej na niezbyt mocnym ogniu. Placuszki podawać z sałatką i sosem czosnkowym (pasuje też koperkowy).

Całe danie (placuszki, sałatka i sos) ma około 400 kcal – nadaje się na dietetyczny obiad. Proporcje białka, tłuszczu i węglowodanów są idealnie zbilansowane. Porcja pokrywa ponad 1/3 dziennego zapotrzebowania na magnez, żelazo i witaminę C. Mamy tutaj aż 10g błonnika i dużo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. 

Autor: Viola Urban

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 6 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

KUP MOJĄ DRUGĄ KSIĄŻKĘ

PATRONAT OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×