O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Cynamon oceniony Okiem Dietetyka

Cynamon oceniony Okiem Dietetyka

 

Cynamon!

Jesień, a wraz z nią długie, zimne wieczory, przymusowe spacery w deszczu i jabłka, duuuużo jabłek. A jabłka bez cynamonu są jak zaręczyny bez pierścionka – bez sensu.

O smaku tej szlachetnej przyprawy można mówić długo i namiętnie, ale dzisiaj kilka słów o właściwościach. Kora cynamonowca ma bardzo wysoki potencjał antyoksydacyjny, a więc chroni nas przed nowotworami. Niektóre badania sugerują, że cynamon może hamować rozwój choroby Alzheimera. Okazuje się też, że dodatek cynamonu w daniu ułatwia jego strawienie – pobudza metabolizm, ale również… apetyt.
To cenne informacje, jednak ten post powstał pod wpływem lektury jednego z badań przeprowadzonych w 2012 roku. Zbadano wpływ dodatku 6g cynamonu (czubata łyżeczka) na krzywą cukrową zdrowych osób z prawidłową masą ciała i otyłych po zjedzeniu 50g węglowodanów pochodzących z błyskawicznej kaszy pszennej (śladowa ilość błonnika, tłuszczu i białka). Okazało się, że krzywa cukrowa osób, które miały w swojej kaszce cynamon była bardziej “płaska” w porównaniu do osób, które cynamonu nie spożyły. Dodatek cynamonu spowodował, że stężenie glukozy we krwi nie podniosło się tak gwałtownie i nie następował duży wyrzut insuliny. Dzięki temu, że nie nastąpił nagły wyrzut insuliny – lekko podwyższony poziom cukru we krwi utrzymywał się dłużej. W praktyce oznacz to tyle, że nie zmuszamy swojej trzustki do niepotrzebnej pracy, a tkanki chronimy przed nadmiarem insuliny. Nie wystąpiły różnice pomiędzy osobami o prawidłowej masie ciała i tymi z otyłością. Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że wprowadzenie do diety cynamonu będzie miało pozytywny wpływ na glikemię zarówno u osób zdrowych jak i cierpiących na otyłość. Nie ma jednoznacznych badań, które powiedzą, że cynamon chroni przed cukrzycą 2 typu i/lub cofa jej skutki. Nie zbadano też wpływu długofalowej suplementacji cynamonem na zdrowie. Ne mniej jednak rozsądna porcja cynamonu (tzn do 1 łyżeczki dziennie) dodawana do potraw wysokowęglowodanowych (owsianka, musli, kaszka manna, ryż z jabłkami) może nam pomóc zredukować ryzyko hiperglikemii. Jako fanka aromatu cynamonu mogę polecić – łyżeczka cynamonu do słodkich dań jest wręcz zalecana ze względu na smak, glikemię, pozytywny wpływ na metabolizm i solidną porcję przeciwutleniaczy.

Wracając do jabłek i zapasu kaszy jaglanej – moje dzisiejsze śniadanie: kasza jaglana na mleku z żurawiną, migdałami, miodem, jabłkami i koniecznie cynamonem! A co tam u Was?

Jeszcze jedna dobra rada – cynamon doskonale podkreśla smak dań kuchni meksykańskiej. Gorzkie kakao, cynamon i chilli to dobrane trio. Spróbujcie kiedyś chudej wołowiny duszonej w pomidorach z fasolą, kukurydzą, kuminem, kakao, cynamonem i chilli – poezja!

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 6 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

KUP MOJĄ DRUGĄ KSIĄŻKĘ

PATRONAT OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×