O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Zasady przechowywania tłuszczów w kuchni

 

Chroń swój tłuszcz! Tak, tak – dobrze widzisz. Tłuszcz to coś o co musisz dbać. Oczywiście, że nie mam na myśli oponki i boczków. Chodzi mi o tłuszcz w Twojej kuchni.

Kilka złotych zasad przechowywania tłuszczu:

– kupujesz małe opakowania, ponieważ tłuszcze bardzo szybko się utleniają tracąc przez to swoje właściwości,

– oleje powinny być przechowywane w ciemnych, szklanych butelkach w chłodnym miejscu (dotyczy to szczególnie tłoczonych na zimno tłuszczów takich jak olej lniany czy rzepakowy)

– do oliwy warto dodać ziół, ząbek czosnku, kawałek wysuszonej papryczki chilli – te przyprawy zawierają masę antyoksydantów, które chronią tłuszcze przed utlenieniem. Zupełnie gratis otrzymujemy intensywny smak – jak wiemy tłuszcze są doskonałym nośnikiem aromatów!

– orzechy, nasiona i pestki powinniśmy kupić w wersji naturalnej tzn w łupince. Stanowi ona naturalną barierę chroniącą tłuszcz przed powietrzem i światłem. Poza tym bardzo łatwo zjeść paczkę orzechów łuskanych, natomiast skubanie tej samej ilości skutecznie nas zdemotywuje ;)

– kiedy zostaje nam połówka awokado powinniśmy skropić ją sokiem z cytryny i szczelnie zawinąć w folię spożywczą. Jeśli mimo wszystko awokado ściemnieje należy odkroić nieatrakcyjne miejsca i zjeść ze smakiem to co zostało nietknięte tlenem

– jeśli olej zmieni smak lub zapach – wyrzuć go bez skrupułów. Zjełczałe tłuszcze stanowią realne zagrożenie dla zdrowia i Twojego samopoczucia. Szkoda życia na rewolucje jelitowe.

– bardzo ważne: jeśli to tylko możliwe tłuszcze spożywaj na zimno. Zrezygnuj ze smażenia na rzecz duszenia, pieczenia i gotowania na parze. Surowe oleje są bogate w witaminy, te podgrzane tracą je bezpowrotnie.

– pokochaj sushi! Surowa ryba i glony – bogactwo omega-3 w całkowicie nietkniętej ogniem wersji.

– łącz tłuszcze z antyoksydantami. W jednym posiłku z tłuszczami powinny się znaleźć przyprawy (najlepiej świeże), owoce i warzywa. Po posiłku filiżanka zielonej herbaty.

Proste i skuteczne!

Autor: Viola Urban

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 6 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

KUP MOJĄ DRUGĄ KSIĄŻKĘ

PATRONAT OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×