O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Awokado ocenione Okiem Dietetyka

Awokado to jeden z moich ulubionych owoców. Tę niepozorną zieloną gruszkę wychwalam zawsze kiedy jest ku temu okazja. Sama używam zarówno do dań słodkich jak i słonych. W czym tkwi fenomen tego owocu i dlaczego nie musimy się go bać pomimo wybitnie wysokiej kaloryczności w porównaniu z innymi owocami? Za moment opowiem.

image

Awokado bez wątpienia jest owocem, jednak nie jest to owoc typowy. Większość z nas owoc automatycznie kojarzy z soczystym, słodkim lub kwaśnym produktem. Awokado jest zupełnie inne, ponieważ składa się głównie z tłuszczu. W 100g tego owocu znajdziemy ponad 23g tłuszczu. To bardzo dużo. Większość owoców zawiera tylko śladowe ilości tego składnika diety (wyjątkiem są jeszcze orzechy, aczkolwiek te zaliczamy do odrębnej grupy). Tłuszcz zawarty w awokado to głównie kwasy tłuszczowe jednonienasycone, wśród których dominuje kwas oleinowy. Dzięki takiej kombinacji kwasów tłuszczowych awokado pomimo wysokiej kaloryczności (160kcal/100g) może wspomagać odchudzanie. Kwas oleinowy wzmaga w organizmie proces lipolizy, czyli spalania tkanki tłuszczowej. Mówiąc bardziej prosto i obrazowo: jeśli mamy do wyboru dwa produkty o tej samej kaloryczności i zawartości tłuszczu np tłustą śmietanę i awokado to ta pierwsza za sprawą tłuszczu nasyconego będzie skutkować odkładaniem tkanki tłuszczowej, a awokado dokładnie przeciwnie. Musimy jednak pamiętać, że wybitnie pozytywne właściwości będzie miał owoc świeży, niepoddany obróbce termicznej, jedzony od razu po przyrządzeniu. Pamiętajmy, że każdy tłuszcz nienasycony szybko się utlenia tracąc przy tym swoje prozdrowotne funkcje.

Awokado szczególnie dla osób z miażdżycą!

Liczne badania naukowe udowodniły, że regularne jedzenie awokado i innych produktów bogatych w jednonienasycone kwasy tłuszczowe wywiera nie tylko pozytywny wpływ na ogólne obniżenie cholesterolu, ale na całokształt profilu lipidowego. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe nie tylko obniżają zły cholesterol (LDL), ale jednocześnie wręcz podwyższają ten dobry (HDL). To bardzo ważna informacja, ponieważ niski poziom ochronnego cholesterolu HDL zwiększa ryzyko zawału. Kolejna wartość jaką niesie za sobą jedzenia awokado jest to, że ta niepozorna gruszka ma naprawdę wysoki potencjał antyoksydacyjny, a więc zawiera sporo substancji chroniących przez utlenianiem tłuszczu, nowotworzeniem i niszczeniem struktur komórkowych. Reasumując – awokado chroni przed rakiem, starzeniem i zawałem. Owoc idealny!!!

Witaminy i składniki mineralne

Awokado to prawdziwa bomba witamin i składników mineralnych. Szczególnie bogate w miedź, magnez, kwas foliowy, witaminy K, E oraz B5 i B6.

Do czego użyć tego zielonego cuda?

image

Przede wszystkim nazwij je swoim zielonym masłem -używaj zamiast masła do smarowania pieczywa. To lepsze niż margaryny obniżające cholesterol, których skład woła o pomstę do nieba. Awokado jest też ciekawym dodatkiem do sałatek, omletów, makaronów, past kanapkowych, farszu do jajek czy naleśników. Z musu z awokado można też stworzyć dietetyczne desery, np nutellę na bazie awokado. Przepis pod linkiem:

Dietetyczna Nutella

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=425767087544005&set=pb.195299447257438.-2207520000.1388783450.&type=3&theater

Smacznego i liczę na to, że awokado zagości na stałe w waszych domach!!!

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

×