O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Wegańskie burgery z soczewicy i komosy ryżowej

Wegańskie burgery z soczewicy i komosy ryżowej

Faza na wegańskie eksperymenty trwa w najlepsze. Z komosą ryżową i soczewicą jesteśmy w doskonałych relacjach, dlatego pojawiają się one na stole dietetyka nadwyraz często. Dzisiaj przedstawiam Ci przepis na pieczone wegańskie burgery na bazie czerwonej soczewicy i nasion quinoa z dodatkiem ziaren słonecznika, suszonych pomidorów, czosnku i pietruszki. Uwialbiam je i Ty też je pokochasz. To co? Zaczynamy?

 

Składniki [na około 10 kotletów / 5 porcji]:

– soczewica czerwona [100g]

– komosa ryżowa (quinoa kolorowa) [40g]

– 2 łyżki nasion słonecznika [20g]

– 2 łyżki mąki owsianej lub drobnych płatków owsianych [20g]

– 2 suszone pomidory [40g]

– natka pietruszki, ząbek czosnku, sól i grubo mielony czarny pieprz

 

Jak to się robi?

Kika godzin wcześniej namocz soczewicę w zimnej wodzie. Najlepiej 1-2 razy wymienić wodę na świeżą. Zagotuj wodę i wrzuć do wrzątku odcedzoną soczewicę i komosę. Gotuj na średnim ogniu przez 25 minut. Przerzuć na sito i pozwól wystygnąć. W tym czasie rozgrzej piekarnik do 200 st. C i przygotuj papier do pieczenia na dużej blaszce. Mąkę owsianą zalej wrzątkiem (około 1/4 – 1/3 szklanki) i mieszaj rózgą aż się skleikuje i skrobia zamieni się w gęstą owsiankę. W przypadku płatków może przydać się krótkie gotowanie. Do owsianki dodaj soczewicę, komosę ryżową, nasiona słonecznika, posiekane pomidory, natkę, czosnek i przyprawy. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj. Na papierze do pieczenia z czubatej łyżki masy burgerowej rozsmaruj kotleciki grubości około 5 mm. Piecz około 30 minut.

 

Takie kotlety mogą stanowić wypełnienie dla zwykłej kanapki lub burgera albo tworzyć samodzielne danie. Dostarczają sporo roślinnego białka, błonnika, witamin z grupy B, cynku. Komosa ryżowa zawiera saponiny działające przeciwalergicznie, przeciwzapalnie, przeciwgrzybicznie, przeciwwirusowo i immunostymulująco. Samo dobro! Tylko jeść :)

 

kotlety

 

Autorem fotografii jest Karolina Sapkowska.

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

Bibliotek Dietetyka #5

Bibliotek Dietetyka #5

Wrzesień 13, 2017
Nie na temat #9

Nie na temat #9

Wrzesień 06, 2017

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×