O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Warzywa duszone w pomidorach

Warzywa duszone w pomidorach na kilka sposobów!

Uwielbiam takie kolacje – kolorowe, z mnóstwem warzyw, aromatyczne i niskokaloryczne.

Składniki na 1 porcję:

– bakłażan [100g] – około 1/3

– cukinia [100g] – 1/2 małej

– papryki (najlepiej różne kolory) [100g] 1/2 strąka

– mała cebulka [40g]

– 3 ząbki czosnku [10g]

– łyżka oliwy z oliwek [10g]

– 1/3 puszki pomidorów [130g] lub 1 świeży pomidor [150g]

– warto dodać około 50g produktu białkowego np piersi indyka, tuńczyka z puszki w sosie własnym lub chudy ser np mozzarellę light 

Przyprawy 3 wersje:

1) słodka papryka, szczypta cynamonu, czarny pieprz i oregano

2) cząber, czarny pieprz, łyżka kaparów (polecam do tuńczyka)

3) szczypta chilli, trochę cukru, duuuużo czosnku i pietruszka

Przygotowanie: Warzywa umyć i pokroić. Bakłażana mocno posolić i zostawić na pół godziny, żeby pozbył się swojej goryczy. Po tym czasie spłukać sól. Na oliwię zeszklić cebulę i czosnek. Dodać paprykę i odrobinę wody. Poddusić. Wrzucić bakłażana, cukinię i pomidory. Dusić pod przykryciem około 10 minut. Doprawić na swój ulubiony sposób. Jeśli decydujemy się na wersję białkową to do duszonych warzyw wrzucamy pokrojone i przyprawione kostki mięsa lub tuńczyka z puszki. Jeśli wybieramy wersję z serem to posypujemy kostkami sera gotowe danie na talerzu. 

Idealne danie dla samotnych na walentynki – śmierdzi czosnkiem aż miło ;)

Całe danie ma około 200-250 kcal. Można do tego dorzucić 3 łyżki brązowego ryżu (150kcal) i z powodzeniem nada się na obiad. Proste i bardzo wdzięczne danie z powszechnie dostępnych składników. Jeśli nie macie bakłażana to można użyć większej ilości papryki, cukinii lub pomidora. 

Więcej inspiracji z mojej bezpszenicznej diety znajdziecie na instagramie pod linkiem www.instagram.com/viola_okiem_dietetyka

Autor: Viola Urban

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

Bibliotek Dietetyka #5

Bibliotek Dietetyka #5

Wrzesień 13, 2017
Nie na temat #9

Nie na temat #9

Wrzesień 06, 2017

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×