O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Miodowo-żurawinowe curry z ryżu basmati i żółtej soczewicy

Słodkie miodowo-żurawinowe curry z ryżu basmati i żółtej soczewicy! Możecie mi nie wierzyć, ale to danie jest genialne w swojej prostocie! Polecam zwłaszcza dla aktywnych. Wersja dla wegan z syropem z agawy zamiast miodu.

Basmati pomimo, że jest biały ma niski indeks glikemiczny, dlatego jeśli ktoś z jakiegoś powodu unika ryżu brązowego powinien się zaprzyjaźnić z tą odmianą ryżu. Soczewica to świetne źródło białka dla osób, które unikają mięsa. W dodatku szybko się gotuje i syci na bardzo długi czas. W połączeniu z miksem warzyw i sezamem otrzymujemy smaczne, indyjskie danie.

Składniki:

– 3 łyżki ryżu basmati [45g] – jak ktoś się odchudza to lepiej 2 [30g]

– 3 łyżki żółtej lub czerwonej soczewicy [35g]

– łyżeczka oliwy z oliwek [5g]

– łyżeczka miodu [10g] – wersja dla wegan z syropem z agawy

– łyżka żurawiny suszonej [15g] + curry (słodkawe, a nie ostre)

+ warzywa [200g] : papryka, cukinia, marchewka, cebula; łyżeczka sezamu niełuskanego [5g], łyżeczka oliwy [5g], kurkuma i curry i ew. czarny grubomielony pieprz; garść rukoli [30g]

Przygotowanie: Soczewicę namoczyć. W garnku zagotować około 1 szklankę wody (lepiej dać na początku mniej i dolewać w trakcie gotowania), dodać ryż i soczewicę. Gotować około 10 minut. Dodać suszoną żurawinę, curry, a na sam koniec oliwę i miód. W razie potrzeby podlewać wodą. Curry powinno mieć lekko kleistą konsystencję.

Warzywa pokroić, poddusić na łyżeczce oliwy, na koniec doprawić kurkumą i curry. Posypać sezamem. Podawać wszystko z dowolną zieleniną – rukolą, roszponką lub świeżymi liśćmi szpinaku.

Całe danie ma około 450-500 kcal – jest bardzo sycące i dostarcza końskiej dawki antyoksydantów ( kurkuma <3 )

Kto zrobi? :)

tumblr_n0yacqxRSK1sfszhco1_1280

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×