O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Pizza pełnoziarnista z gruszką i serem gorgonzola

Pizza pełnoziarnista z gruszką i serem gorgonzola

Pizza pełnoziarnista z gruszką, serem gorgonzola i orzechami włoskimi

Jeśli pizza to z pomidorami. Jeśli pizza to nie może być zdrowa. Z owoców tylko ananas w hawajskiej. Hmmm? A może trochę francuskiej finezji na włoskim spodzie? Słodkie plasterki gruszki, pikantny, lekko gorzki ser pleśniowy i chrupiące orzechy? Nie dość, że smaczne to jeszcze bogate w błonnik, wapń, zdrowe tłuszcze i sporo witaminy B. Może nie jest to pizza niskotłuszczowa, ale na pewno porcja jaką podałam w przepisie zjedzona raz na jakiś czas nie zaszkodzi.

 

Potrzebujesz [2 porcje]:

do przygotowania ciasta

– 50g mąki pszennej pełnoziarnistej

– 50g mąki pszennej tortowej

– około 60-70ml ciepłej wody

– łyżkę oliwy

– około 15g drożdży

– szczypta soli

– tymianek – najlepiej świeży

oraz jako dodatki:

1/2 dosyć twardej gruszki

50g sera pleśniowego typu lazur lub gorgonzola

50g mozzarelli light

małą garstkę orzechów włoskich [około 30g]

 

Przygotowanie

Przygotuj zaczyn z odrobiny mąki, drożdży i ciepłej wody. Odstaw na kilkadziesięt minut w ciepłe miejsc, tak aby drożdże zaczeły pracować. Do miski wsyp mąkę zwykłą i pełnoziarnistą. Dodaj zaczyn i szybko zagnieć ciasto. Kiedy ciasto będzie wstępnie wyrobione dodaj oliwę, świeży lub suszony tymianek i sól. Jeśli ciasto nie chce odklejać się od dłoni można dodać trochę więcej mąki. Odstaw ciasto na kilkadziesiąt minut do wyrośnięcia i przygotuj w tym czasie dodatki. Gruszkę pokrój na cienkie plasterki. Sery pokrusz lub podziel na małe kawałeczki. Orzechy posie Teraz możesz włączyć piekarnik. Najważniejsza zasada: pizza musi piec się szybko i w wysokiej temperaturze. 10 minut powinno wystarczyć. Jeśli macie kamień do pieczenia chleba to idealnie! Wracając do naszego ciasta: z lekko wyrośniętej kulki uformuj dwa okrągłe placki. Ugniataj i rozciągaj ciasto, aż będzie miało średnicę około 20 centymetrów. Spody do pizzy umieść na blaszce do pieczenia, poukładaj na nich plasterki gruszki, posyp dwoma rodzajami sera i siekanymi orzechami. Piecz w temperaturze min. 220 stopni przez około 10 minut. Gotową pizzą możesz posypać listkami świeżego tymianku.

 

Smacznego!

 

autor: Viola Urban

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×