O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Pieczona owsianka z żurawiną i jabłkami

Pieczona owsianka z żurawiną i jabłkami

Płatki owsiane to produkt bez którego nie wyobrażam sobie zdrowego jadłospisu. Klasyczna owsianka często gości na moim stole i w jadłospisach moich pacjentów. Kiedy jednak mam odrobinę więcej czasu puszczam wodzę fantazji, rozgrzewam piecyk i ubijam jajka z jogurtem. Po 30 minutach kuchnia pachnie zdrowym, śniadaniowym ciastem.

Taka owsianka ma więcej białka niż swoja gotowana siostra, ponieważ możemy do niej dodać jajko, które zawiera pełen zestaw aminokwasów! W konsystencji przypomina coś pomiędzy muffinką, a omletem, więc powinno zadowolić podniebienia małych i dużych, którzy unikają wszelkiego rodzaju papek ;)

 

Do przygotowania dwóch niedużych foremek owsianki użyłam:

– 80g górskich płatków owsianych

– 20g suszonej żurawiny

– garści nerkowców

– 1 średniego jabłka

– 2 jajek

– 100g gęstego jogurtu naturalnego (można użyć serka homogenizowanego)

– łyżki miodu (ewentualnie brązowego cukru)

– łyżki maku

+ cynamon do smaku

 

Jak to jest zrobione?

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 st. C. Płatki, mak i żurawinę zalać wrzątkiem (około pół szklanki płynu) i odstawić na kilka minut. W tym czasie ubić jajko z jogurtem lub serkiem i miodem. Jabłko zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Płatki owsiane i wiórki z jabłek wrzucić do masy jajecznej, dodać posiekane nerkowce, doprawić cynamonem, wymieszać i wlać do foremek. Piec około 30 minut. Pyszności!!!

Do tego śniadania przygotowałam koktajl z 150 ml soku z czarnego bzu i małego banana.

pieczona owsianka dietetyk.pro
pieczona owsianka dietetyk.pro

Wartość odżywcza została przeliczona dla diety 2400, czyli takiej, którą stosuję na co dzień :)

Przeliczyć swoje śniadanie możecie na www.dietetypro.pl – jest wersja demo, którą profesjonaliści mogą wykupić, aby ułatwić swoją pracę :)

 

Przepisy na inne owsianki znajdziesz TUTAJ :)

owsianka
owsianka
Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×