O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Piadina z rukolą, mozzarellą, szynką parmeńską, czarnuszką, kiełkami i sałatką

 

Piadina, czyli włoska podpłomyk – w Naszej wersji z czarnuszką, mozzarellą, szynką surową oraz rukolą i kiełkami słonecznika. Do tego sałatka z dodatkiem papryki, oliwek i sosu jogurtowo- koperkowego z limonką.

Składniki na 1 placek (z nadzieniem i sałatką około 400-500 kcal)

– około 60g mąki czyli 4 łyżki (przepis oryginalny – mąka pszenna 0 – my użyliśmy semoliny i mąki tortowej w proporcji 1:1)

– łyżka oliwy z oliwek (10g)

– trochę ciepłej wody [około 25-30ml] – konsystencja ciasta na pierogi

– szczypta sody oczyszczonej – można pominąć

– łyżeczka czarnuszki [5g]

– nadzienie: co tylko chcemy, ja najbardziej lubię mozzarellę, szynkę parmeńską i dużo rukoli. Można też dodać sos pomidorowy, oliwki, fetę i kawałki kurczaka. Można położyć plasterki wędzonego łososia, kapary, liście szpinaku. Co tylko przyjdzie nam do głowy.

Sposób przyrządzenia:

Mąkę, wodę, oliwę, czarnuszkę oraz sodę mieszamy. Wyrabiamy ręką ciasto o konsystencji ciasta na pierogi. Kulkę ciasta rozwałkowujemy na cienki placek wielkości naszej patelni. Patelnię rozgrzewamy. Na suchej patelni układamy placek i pieczemy kilka minut. Placek powinien być lekko brązowy w miejscach powstawania bąbelków. Przewracamy go na drugą stronę. Teraz zmniejszamy ogień  i układamy na połowie placka składniki: ser oraz szynkę lub inne wybrane dodatki. Składamy piadinę na pół i pieczemy aż ser się roztopi. Lekko rozchylamy gotowy placek i uzupełniamy go zieleniną – polecam rukolę, ale nadają się też kiełki, roszponka lub świeży szpinak.

Dobre rady: 

– do ciasta można dodać świeże lub suszone zioła, płatki suszonych pomidorów, sezam lub siemię lniane.

– mąkę tortową można zamienić na mąkę z pełnego przemiału. Oczywiście placek nie będzie wówczas taki sam. Będzie bardziej twardy, mniej elastyczny. Ale czego się nie robi dla zdrowia.

– piekąc piadinę trzeba zwrócić uwagę na czas. Placek nie powinien być suchy, nie ma prawa się kruszyć, ale też nie może być zbyt mokry i elastyczny. Powinien mieć konsystencję lekko opieczonej tortilli. Miękki w środku i chrupiący na zewnątrz.

Autor: Viola Urban

tumblr_mzx2qd509D1sfszhco1_1280

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

Bibliotek Dietetyka #5

Bibliotek Dietetyka #5

Wrzesień 13, 2017
Nie na temat #9

Nie na temat #9

Wrzesień 06, 2017

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×