O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH

Makaron razowy z tuńczykiem w sosie warzywnym z dodatkiem czarnych oliwek, kaparów, cząbru i tymianku

 

Jak ja uwielbiam wymówki! Najbardziej irytuje mnie “nie mam czasu”. Wychodzę naprzeciw – mam dla Was obiad w 15 minut z czego najdłużej trwa zagotowanie wody na makaron.

Dzisiaj przepis na danie obiadowe lub solidny lunch:

makaron razowy z tuńczykiem w sosie warzywnym z dodatkiem czarnych oliwek, kaparów, cząbru i tymianku.

Składniki na dwie porcje:

– około 150g makaronu razowego – najlepiej wstążki

– puszka tuńczyka w kawałkach w sosie własnym

–  2 łyżki oliwy z oliwek – jedna do sosu i jedna do makaronu po odcedzeniu

– 1/2 dużego kartonika przecieru z pomidorów – najlepsze są takie sprzedawane w butelkach lub kartonikach, ale jak nie macie to mogą być też pomidory z puszki. W okresie, kiedy w sklepach dostępne są świeże polskie pomidory – polecam użycie właśnie takich, sparzonych wrzątkiem, bez skórki.

– około 1/2 dosyć małej cukinii 

– 1 papryka lub po kawałku papryk różnych kolorów

– mała cebula, opcjonalnie ząbek czosnku

– garść czarnych oliwek

– czubata łyżka kaparów ze słoiczka

– grubo mielony czarny pieprz, tymianek i cząber (koniecznie cząber!), opcjonalnie: szczypta cukru jeśli pomidory są kwaśne, wg mnie nie trzeba solić, bo tuńczyk, oliwki i kapary są wystarczająco słone.

Sposób przyrządzenia:

Zagotować wodę na makaron i ugotować go al dente. Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oliwy,  wrzucić pokrojoną w kosteczkę cebulę, czosnek. Dodać pokrojoną w kostkę paprykę, cukinię. Zalać warzywa posiekanymi pomidorami lub przecierem. Doprawić pieprzem, cząbrem i tymiankiem. Dodać osączonego tuńczyka, oliwki i kapary – delikatnie wymieszać. Podawać z makaronem wymieszanym z oliwą i cząbrem. 

Porcja ma około 500-600 kcal, co stanowi solidny obiad. Jeśli jesteś na diecie odchudzającej – zredukuj ilość makaronu. Tłuszcz zawarty w daniu jest wyjątkowo zdrowy i jest go tyle ile potrzeba, dlatego nie ograniczaj porcji oliwy. Danie ma sporo błonnika, potasu i pełnowartościowego białka. Dominują jednonienasycone kwasy tłuszczowe. W daniu znajdziemy sporo witaminy C, E oraz innych antyoksydantów (allicyna, likopen, kwercetyna).

Kto lubi? A może macie inne modyfikacje tego idealnego połączenia: makaron-pomidory-tuńczyk?

Autor: Viola Urban

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

Bibliotek Dietetyka #5

Bibliotek Dietetyka #5

Wrzesień 13, 2017
Nie na temat #9

Nie na temat #9

Wrzesień 06, 2017

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×