O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Frytki z selera, marchewki i batatów prosto z pieca!

Frytki z selera, marchewki i batatów prosto z pieca!

Dietetyczny fast food? Frytki na diecie? Why not! Tak naprawdę można bez wyrzutów sumienia upiec ziemniaki białe – nie ma się czego obawiać. Najważniejszy jest sposób przygotowania, ilość i rodzaj użytego tłuszczu. Zapomnij o głębokim oleju i zaprzyjaźnij się z papierem do pieczenia. Seler, marchewka i batat gotowe? Zaczynamy!

Do przygotowania frytek będziesz potrzebować

– 300g warzyw korzeniowych – może być to jeden rodzaj warzywa, albo miks selera, marchewki i batatów

100 g batata: 86 kcal [3,0g błonnika]

100 g marchewki: 27 kcal [3,6g błonnika]

100 g selera: 21 kcal [4,9 g błonnika]

– łyżka oleju kokosowego lub oleju rzepakowego, ewentualnie oliwy z wytłoków [10g]

– przyprawy: do batata pasuje cynamon, do marchewki imbir lub czubryca, a seler dobrze łączy się ze słodką papryką albo z tymiankiem lub majerankiem.

dietetyczne frytki z marchewki, Fot. Karolina Sapkowska
dietetyczne frytki z marchewki, Fot. Karolina Sapkowska

Włacz piekarnik na około 180-200 st. C. Warzywa obierz, umyj i osusz. Pokrój na długie słupki o boku około 5×5 mm. Warzywa dokładnie wymieszaj z łyżką tłuszczu. Przypraw wg upodobań. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia poukładaj warzywne frytki. Piecz około 30-40 minut aż się zarumienią.

 

Porcja takich frytek to około 220 kcal i ponad 10g błonnika. Są zdecydowanie bardziej zdrowe niż klasyczne frytki, poza tym dzięki zawartości błonnika sycą na długo :)

dietetyczne frytki z marchewki , fot. Karolina Sapkowska
dietetyczne frytki z marchewki , fot. Karolina Sapkowska

Dobra rada:

chcesz mieć frytki o chrupiącej skórce? Ubij jedno białko i posmaruj nim warzywa przed pieczeniem.

 

Gotowe frytki to same węglowodany i tłuszcze, dlatego podawaj je w towarzystwie pełnowartościowego białka. Co polecam? 150g piersi z kurczaka z grilla, pieczonego w folii pstrąga z koperkiem i cytryną. W roli sosu sprawdzi się serek naturalny homogenizowany z dodatkiem ulubionych świeżych ziół, czosnku, grubo mielonego pieprzu i morskiej soli. Garść kiełków lub sałat i obiad gotowy. Fajnie?

 

Mam nadzieję, że przepis przypadnie Wam do gustu :)

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

  • Robię je niemal codziennie! Pomysł z białkiem jest super, muszę wypróbować, bo chrupkości przy frytkach nigdy za wiele ;-)

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×