O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Crumble, czyli truskawki zapiekane pod owsianą kruszonką

Crumble, czyli truskawki zapiekane pod owsianą kruszonką

Brzmi nieprawdopodobnie, ale crumble pojawia się dzisiaj na moim blogu. Oczywiście nie będzie to klasyczny deser pełen cukru, mąki i masła. Moja wersja będzie bazować na owsie, nierafinowanym oleju kokosowym i odrobinie słodzidła. Crumble możesz przygotować z dowolnych owoców jagodowych, brzoskwiń, moreli, wiśni – wszystkich letnich owoców jakie przychodzą Ci do głowy. Potrzebujesz dosłownie 5 minut, resztę zrobi za Ciebie piekarnik.

Crumble, czyli truskawki pod kokosowo-owsianą kruszonką
Crumble, czyli truskawki pod kokosowo-owsianą kruszonką

Składniki [4 porcje]

  • 400 g świeżych truskawek lub innych letnich owoców
  • 60 g płatków owsianych lub 40 g płatków owsianych plus 20 g mąki kokosowej
  • 30 g nierafinowanego oleju kokosowego
  • łyżka cukru trzcinowego lub 5-6 daktyli
  • listki mięty

Przygotowanie

Truskawki pozbawiamy szypułek, myjemy i osuszamy. Przekładamy do naczynia żaroodpornego. Do malaksera wrzucamy wszystkie składniki kruszonki czyli płatki, mocno schłodzony olej kokosowy i cukier trzcinowy, po czym miksujemy. Truskawki równomiernie posypujemy kruszonką i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 200° C na około 20 minut. Po wyjęcia z pieca delikatnie studzimy, posypujemy świeżą miętą.

Crumble, czyli truskawki pod kokosowo-owsianą kruszonką
Crumble, czyli truskawki pod kokosowo-owsianą kruszonką

Wartość odżywcza crumble z tego przepisu

1 sugerowana porcja = 1/4 przygotowanego deseru

  • energia: 167 kcal (670 kcal*)
  • białko: 2,4 g (9,8 g*)
  • tłuszcze: 9 g (35,5 g*)
  • węglowodany: 21,3 g (85,3 g*)
  • błonnik: 3 g (12,1 g*)

* wartość odżywcza całej przygotowanej porcji

 

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

Bibliotek Dietetyka #5

Bibliotek Dietetyka #5

Wrzesień 13, 2017
Nie na temat #9

Nie na temat #9

Wrzesień 06, 2017
  • Jowita Damaszek

    ja lubię truskawki w każdej formie.

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

ZAPRASZAMY

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×