O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Burgery wegańskie z ciecierzycy i kukurydzy

Burgery wegańskie z ciecierzycy i kukurydzy

Przepis ten jest mieszanką inspiracji od Jamiego Oliviera, tego co znalazłam w domu i własnej inwencji twórczej. Ugotowana ciecierzyca i słodka kukurydza wzbogacone o kilka dodatków zamieniły się w pyszne wegańskie burgery, które mogą stanowić substytut mięsa w kanapce, nietypowy dodatek do obiadu lub samodzielną przekąskę. Potrzebujesz tylko kilku prostych składników i kilku przypraw, by zamienić je w wyjątkowe kotlety.

 

Ciecierzyca to bardzo cenny składnik diety. Nie tylko dla zagorzałych wegetarian! Ciecierzyca jako jedno z flagowych warzyw strączkowych posiada w swoim składzie sporo białka i zadowalajace ilości błonnika rozpuszczalnego,  a także witamin z grupy B. Dzięki sporej zawartości błonnika może przyczynić się do zapobiegania chorobom układu krążenia, wspomóc odchudzanie, a nawet cofać insulinooporność. Ciecierzyca jest tania i moim skromnym zdaniem powinna się znajdować w każdej kuchennej szafce. Zrozumiano? ;)

 

Składniki [6 burgerów]:

– 200g ugotowanej ciecierzycy

– 100g (około 1/2 puszki) kukurydzy konserwowej lub kukurydzy zerwanej z 1 kolby

– 3 łyżki płatków owsianych zaparzonych wodą

– 2 łyżki mąki kukurydzianej

– pęczek kolendry lub pietruszki

– łyżeczka słodkiej papryki, po 1/2 płaskiej łyżeczki młotkowanej kolendry, czarnego lub zielonego pieprzu, kurkumy, sproszkowanego lub świeżego imbiru, kminu rzymskiego i soli

 

Jak zrobić burgery?

Ciecierzycę ugotuj zgodnie z zaleceniami producenta. Jeśli nie masz czasu możesz użyć ciecierzycy z puszki. Włacz piekarnik na 200 stopni C. Kukurydzę odcedź, a płatki zalej wrzątkiem tak aby napęczniały. Do blendera wrzuć wszystkie składniki i zmiksuj. Najlepiej będzie, jeśli masa będzie miała ślady ciecierzycy i ziarna kukurydzy. Gdyby masa była zbyt lejąca można dodać jeszcze łyżkę mąki z ciecierzycy lub kukurydzianej. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenie za pomocą łyżki układamy 6 burgerów. Pieczemy przez 30-40 minut.

 

A jeśli masz ochotę na coś innego to zobacz przepis na burgera z fasoli:

Meksykański vegeburger z fasoli i kaszy jaglanej
Meksykański vegeburger z fasoli i kaszy jaglanej
Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

social media

Instagram

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

kategorie bloga

Najnowsze porady

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

×