O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram Feed

DIETA POD OKIEM DIETETYKA

REKLAMY PARTNERÓW BLOGA

EKSPERCKI BLOG DLA WYJĄTKOWO DOCIEKLIWYCH
Brownie jaglane z wiśniami i miętą

Brownie jaglane z wiśniami i miętą

Brownie jaglane to moje ostatnie odkrycie. Czekolada gorzka pozostała niezmienna, ale resztę dodatków zamieniłam tak, aby powstało ciasto bez glutenu, bez laktozy, bez białka jaja kurzego i z niewielką ilością cukru. Mąkę zamieniłam na kaszę jaglaną. Zamiast jajka dodałam miękkie awokado oraz odtłuszczone, mielone siemię lniane. Cukier zastąpiłam niewielką ilością ksylitolu. Efekt zaskoczył nawet mnie!

Czekolada idealnie łączy się z owocami. Mój ulubiony dodatek do tej małej czarnej to wiśnie. W tym przepisie mocny smak czekolady i kwaśność owoców przełamałam świeżym dodatkiem mięty. Ciasto wytrawne, bogate w smaku, zaskakująco zdrowe.

Zatem jeśli spodziewasz się inwazji gości, którzy są weganami, mają alergie pokarmowe, albo cenią sobie dietetyczne desery – koniecznie przygotuj ciasto z tego przepisu. Ja zrobiłam je wczoraj, dzisiaj nie pozostało po nim ani śladu!

brownie jaglane
brownie jaglane

Brownie jaglane – składniki [12 porcji]

Ciasto jaglane brownie

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej (100g przed ugotowaniem, około 300g po ugotowaniu)
  • 1/2 miękkiego awokado
  • około 1/3 szklanki mleka roślinnego – polecam migdałowe
  • 2-3 czubate łyżki mielonego siemienia lnianego odtłuszczonego
  • 4-5 łyżek ksylitolu (można użyć brązowego cukru)
  • 1 laska wanilii (opcjonalnie cukier z prawdziwą wanilią lub łyżeczka naturalnego aromatu)
  • 100g gorzkiej czekolady min. 70% kakao
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej

Wiśnie z miętą

  • 300 g mrożonych wiśni
  • około 3/4 szklanki wody
  • łyżka skrobi ziemniaczanej
  • ksylitol lub brązowy cukier do smaku (ok. 2 łyżki)
  • pęczek mięty

Przygotowanie

Kaszę jaglaną ugotować wg przepisu na opakowaniu. Wystudzoną kaszę zmiksować blenderem razem z obranym awokado, mlekiem roślinnym, wanilią i słodzikiem. Do gładkiej masy dodajemy rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę. Dokładnie mieszamy. Na koniec dosypujemy siemię lniane wymieszane z sodą oczyszczoną. Ciasto wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (można lekko posmarować olejem kokosowym). Pieczemy w temperaturze 180 st. C przez około 50-60 minut. Studzimy. W tym czasie wiśnie zalewamy wodą i gotujemy na wolnym ogniu aż do wrzenia. Skrobię rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody i dodajemy do gotujących się wiśni. Kiedy powstanie gęsty kisiel zdejmujemy z ognia. Do lekko wystudzonych wiśni dodajemy słodzik lub cukier oraz drobno posiekaną miętę (kilka listków pozostawiamy do dekoracji). Kiedy brownie wystygnie przekładamy je ta paterę górą do dołu i delikatnie ściągamy papier do pieczenia. Na wierzch ciasta nakładamy wiśnie. Dekorujemy listkami mięty. Podajemy mocno schłodzone.

UWAGA:

  • to wegańskie brownie jaglane ma konsystencję typowego brownie, czyli jest lekko zakalcowate – tak ma być ;)
brownie jaglane - wegańskie i bezglutenowe
brownie jaglane – wegańskie i bezglutenowe

Z podanej ilości składników powstanie około 12 porcji deseru. Porcja ma około 130 kcal, 12 g węglowodanów, 3 g białka, nieco ponad 6 g tłuszczu i ponad 2 g błonnika.

 

skontaktuj się ze mną pisząc na adres wioleta@okiemdietetyka.pl
skontaktuj się ze mną pisząc na adres wioleta@okiemdietetyka.pl

 

 

Zapisz

Viola Urban

Ocenia Okiem Dietetyka od 3 lat. Z zawodu dietetyk, z zamiłowania poszukiwacz kulinarnych rewolucji, z doświadczenia copywriter i social media ninja. Lubi inspirować do lepszego jedzenia i aktywności fizycznej. W wolnych chwilach biega i szuka dobrego jedzenia na mieście razem z przyjaciółmi. "Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu"

Posty z kategorii

Bibliotek Dietetyka #5

Bibliotek Dietetyka #5

Wrzesień 13, 2017
Nie na temat #9

Nie na temat #9

Wrzesień 06, 2017
  • Renata Jankowska

    Czy można użyć rabarbar zamiast wisni

    • Viola Urban

      Mnie połączenie rabarbaru z czekoladą nie przekonuje, ale jeśli lubisz to czemu nie? Moim zdaniem lepiej sprawdzą się świeże owoce jagodowe (maliny, borówki, truskawki).

  • przepadłam <3

O MNIE

Cześć! Jestem Viola i od ponad 3 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!

SOCIAL media

Instagram

KATEGORIE BLOGA

ZAPRASZAMY

REKLAMY PERTNERÓW BLOGA

×