BreastFit, czyli o dwunastu takich, którzy rozebrali się, aby chronić nasze piersi
- 19 października, 2016
- od
- Viola Urban
Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa.” należy do tych kontrowersyjnych, rzucających się w oczy. Od razu przykuła moją uwagę i zyskała wielu zwolenników oraz ambasadorów. Kampania zwraca uwagę nagością, ale tak naprawdę jej cel jest zupełnie inny – ma wdrożyć męską część związku w tematykę profilaktyki raka piersi, naucza badania i pokazuje jak ważne jest wsparcie dla kobiety, którą ta choroba dotyka. Zresztą poczytajcie i zobaczcie sami. Na początek rozmowa z Kubą Popławskim – koordynatorem akcji BreastFit!
Wywiad z koordynatorem kampanii Breastfit
Viola: Skąd pomysł na tak kontrowersyjny sposób promowania zdrowia kobiet? Czy nagość mężczyzn miała tylko przykuć pierwszą uwagę, czy jest w tym jeszcze jedno dno?
Materiały prasowe
Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji Onkocafe, a jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby. Tym razem jednak projekt skierowany jest do mężczyzn towarzyszących kobietom, których kampania ma zachęcić do włączenia się m.in. w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć
świadomość wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę.
„BreastFit” to sztuka badania piersi i rozmowy z kobietą na temat profilaktyki raka piersi i choroby. Jest to rodzaj treningu, którego celem jest nabycie umiejętności manualnych i intelektualnych dla mężczyzn – bliskich kobiet. Zdobycie wiedzy z zakresu profilaktyki nowotworów piersi, przebiegu choroby i jej rozwoju, a także potrzeb psychologicznych pomoże być jeszcze lepszym wsparciem dla kobiet.
Ponadto „BreastFit” nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – CrossFitu – rodzaju treningu i pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej. „BreastFit” został wymyślony po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki piersi swoich partnerek i dostarczyć im narzędzi do rozmowy na ten temat w związku, także wtedy, gdyby razem musieli zmierzyć się z chorobą.
Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi przede wszystkim wśród par, a dzięki zaangażowaniu do tematu mężczyzn, dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie.
Chcemy dostarczyć mężczyznom argumentów do rozmowy z kobietami na temat badań kontrolnych, wyedukować z zakresu samobadania, ale również dostarczyć informacji na temat wagi wsparcia mężczyzn dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie. Chcemy także, by mężczyźni nabyli podstawowe umiejętności badania piersi swoich partnerek.
W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do „nowej dyscypliny sportu” – „BreastFit’u” i zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba.
Opracowane zostaną materiały instruktażowe mające pomóc w pozyskaniu podstawowej wiedzy z zakresu badania kobiecych piersi. Dostępna będzie podstrona na stronie internetowej fundacji www.onkocafe.pl o nazwie www.breastfit.onkocafe.pl, na której będzie można znaleźć podstawowe informacje o chorobie i porady w zakresie profilaktyki, przebiegu choroby i wsparcia psychologicznego. Nie zabraknie także praktycznych informacji na temat badania i profilaktyki raka piersi. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone także na Facebooku Fundacji oraz w mediach.
Wspierającymi kampanię zostali Rafał Bryndal oraz sportowcy z sześciu trójmiejskich klubów CrossFit, którzy jako pierwsi zostaną wyedukowani w zakresie profilaktyki raka piersi i zasad wsparcia dla kobiet, a także nabędą podstawowe umiejętności z zakresu badania piersi.
Zwieńczeniem projektu będzie wydanie kolejnej edycji kalendarza „Power of community” 2017 z udziałem crossfitowców z sześciu trójmiejskich klubów, którzy wzięli udział w szkoleniu z zakresu badania piersi i zadeklarowali, że będą systematycznie uprawiać „BreastFit” tj. wspierać i rozmawiać ze swoimi partnerkami o badaniach kontrolnych, a także stosować nabyte umiejętności w praktyce, a ponadto szerzyć zdobytą w ramach kampanii wiedzę. Kalendarz będzie dystrybuowany przez sieć klubów crossfitowych oraz stronę www.onkocafe.pl. Dochód z kalendarza przeznaczony jest na wsparcie działań edukacyjnych fundacji z zakresu profilaktyki nowotworów.
Projekt „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” ” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi.
źródło: materiały prasowe ze strony www.onkocafe.pl
Mam na imię Viola Urban i wyzwolę w Tobie apetyt na zdrowe odżywienie. Od ponad 10 lat, razem ze wspierającymi blog ekspertami, dzielę się wiedzą, opinią i inspiracjami kulinarnymi. Czytając nasze wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania i nauczysz się gotować naprawdę smacznie. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów, restauracji i książek, a także trochę motywacji i prawdziwych historii. Rozgość się - ten blog powstał dla Ciebie!